Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

HTML

hiper

A hipermarketek és a kereskedelem csodálatos világa. Nézzünk a dolgok mélyére! Hogyan működik a hiper? Ha van ötleted, témád, vagy posztot szeretnél írni a témával kapcsolatban, akkor küldj e-mailt a következő címre: droli99@gmail.com

Hirdetés

Utolsó kommentek

  • bogarász: Kedves Droli! Kicsit kései a hozzászólásom, de ma pont így jártam. csak más termékkel. Már a tábl... (2012.02.11. 15:36) Sajt, Penny Market, botrány
  • Attila__: A www.gyerunkvasarolni.hu weboldalon gyerekjáték végiglapozni a legfrissebb akciós újságokat és ka... (2011.12.15. 21:03) Akciós újságban csak magyarul!
  • flippant: Árufeltöltőnek hol lehet jelentkezni? Milyen végzettség kell hozzá? Könnyű árufeltöltőként elhelye... (2011.12.12. 17:50) Dolgozzunk hiperben! Az árufeltöltő feladatai
  • Rézszakáll: És a karalábéra tesznek érzékelőt?? Mert, hát a karalábé, és a zsömle, stb. könnyen pakolható csip... (2011.06.26. 13:06) Önkiszolgáló pénztár
  • Peti817172M: Ha nem olvasol le mindent, akkor becsipog a kapu a lopott árura (bár nem tudom, hogy hatástalanítj... (2011.05.13. 13:51) Önkiszolgáló pénztár
  • Utolsó 20

Dolgozzunk hiperben! Az árufeltöltő feladatai

2009.01.06. 22:19 Droli

Az előző részben a kereskedelmi munkával foglalkoztunk, azon belül is a munkaidővel; most azt fogjuk megvizsgálni, hogy mivel foglalkozik az alkalmazott a hiperben (munkaidőn belül).

Az alkalmazott legfontosabb és elsődleges feladata az árufeltöltés, azaz az áru kijuttatása a raktárból és a polcokra való feltöltése (ebből kifolyólag hívják a hiper dolgozóit árufeltöltőnek, habár ez az elnevezés megtévesztő, mivel ennél több dolga van egy alkalmazottnak; erről azonban később). Az áru feltöltéséhez lehet különböző segédeszközt használni, például béka, fellépő, stb. Az alkalmazottnak ügyelnie kell arra, hogy az árufeltöltéssel ne okozzon fennakadást a vásárlásban (például ne zárjon le egy sort), s a szemetet is megfelelően el kell helyeznie. Az árufeltöltéssel kapcsolatos a raktár rendbentartása is, mivel a már ki nem férő árut megfelelően el kell helyeznie, s az esetlegesen kiférő áruhoz is hozzá kell férnie. Ehhez szükséges a raktárban a raklapok megfelelő átforgatása, fel- illetve letargoncázása, a targoncázáshoz pedig a raktárfolyosók tisztán, raklapmentesen tartása, valamint a szemét elhelyezése a megfelelő konténerben.

Az alkalmazott második számú feladata az osztálya rendben tartása, tisztítása és rendezése. Bizonyos időközönként végig kell menni a sorokon, helyre kell pakolni a termékeket, össze kell gyűjteni, meg kell javítani vagy leselejtezni a megrongált termékeket, át kell vizsgálnia a polctetőn található készletet (ha van). A rendezés során felmerülő fogalom a facing, ami azt jelenti, hogy ha egy polcon csak kevés található egy adott termékből, akkor azt előre kell húzni a polc elejére, hogy olyan hatást keltsen, mintha tele lenne.

A címkézés és a megfelelő táblák kirakása is az alkalmazott feladata. Egyrészt az árváltozásokat kell kezelnie, másrészt a hiányzó címkéket ki kell nyomtatnia, s ki kell helyeznie (mindezt célszerű a rendezés alatt). A meglévő cimkéket is ellenőrizni kell bizonyos időközönként, hogy jó ár szerepel-e rajta. Mindez azért fontos, hogy az áreltérésből adódó esetleges vásárlói kifogásoknak elejét vegyék.

Utoljára, de nem utolsósorban az alkalmazott feladata a vevő segítése, kiszolgálása is. Ez a funkció területenként változó: élelmiszer-területen inkább az árufeltöltés dominál, de nem-élelmiszer területen jelentősen nő a vásárló tájékozódási igénye, s ezáltal ott erre is figyelmet kell fordítani. A háztartási felszerelésen, az elektronikán, s a bútoron pedig az árufeltöltés szerepe minimálisra csökken, s a vevő kiszolgálása az elsődleges feladat; nem véletlen, hogy az itt dolgozókat eladóknak hívják, s sokszor magasabb bérük is van, mint az árufeltöltőknek. A telefonon felmerülő kérdések megválaszolása is sokszor az alkalmazott feladata.

Vannak speciális feladatok is, amik egy-egy időszakhoz köthetőek: például minden reggel vagy este a visszáru (a vevők által szanaszét hagyott áru) szétválogatása, s visszavitele; évente kötelező leltár, s ezen való részvétel; extra kihelyezések (például bejárat) építése és lebontása, a szállítói visszáru kezelése, stb.

A kasszázás az alkalmazotti munka egy speciális területe, s ezen belül is vannak (al)területek: például a vevőszolgálat, az üvegvisszavétel, a hitelintézés, vagy a házhozszállítás intézése. A pénztárosoknak nincs olyan sokrétű feladata, mint az árufeltöltőknek; nekik egy dolguk van: a blokk hiánytalan, precíz kiállítása, s az ezen szereplő összeg pontos beszedése.Vannak speciális munkák is, például az igazgatás (például személyzeti osztály, kontrolling), az áruátvétel, a dekoráció; nekik mind-mind egyedi munkakörük van.

Gondoltad volna, hogy egy egyszerű alkalmazottnak ilyen sokrétű feladatköre van?
 

8 komment

Címkék: címke rendezés raktár hiper kassza árufeltöltő facing

A bejegyzés trackback címe:

http://hiper.blog.hu/api/trackback/id/tr22862395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://href.hu/x/95qj 2009.01.07. 17:38:36

A béka kezeléséhez elvileg jogsi kell, szóval ha ellenőr van az áruházban, ne nagyon rángassunk békát... (Legalábbis valaki ezt mesélte.)
A kasszásokat meg állandóan lenézik, megérne egy külön posztot, hogy milyen hihetetlenül sokrétű, annak ellenére, hogy milyen pofon egyszerűnek tűnik!

Vegaaa 2009.03.17. 09:19:26

az elektromos békához kell a targi jogsi.

egyébként a cikk elég általános. nyilván nem tér ki a különbözö osztályokra vonatkozó speciális teendőkre, mert akkor terjedelmesebb lenne mint a biblia.
én azért ha lehet kiegészíteném tejosztályos szemmel (Cora). először is azt tisztáznám hogy az osztályomon 1500 féle termék van, és egy féléből átlagosan 20-30db-ot árulunk. mindegyik fajtának külön lejárati ideje van, úgyhogy el lehet képzelni milyen nehéz ezeket kezelni (egy lejárt termék a polcon 250.000ft bírság). minden héten egyszer - általában vasárnap - összeírunk a következő hétre. ez úgy zajlik hogy mindenki kap egy sort (sajtok, joghurtok, desszertek, margarin, uht, polcvégek, bio, tojás) és bizony az összes kihelyezett termék szavidejét szépen végignézi. amelyik lejárati idő beleesik a jövö heti ciklusba, azt felírja (ha egy darab ilyen van, aztis!). az igy elkészült "kis" paksamétát aztán minden hajnalban az éppen beosztott emberke felkapja és a nyitás elötti 2 órában megnézi mi fog lejárni, esetleg mi járt már le. és innentöl jön az okosság. mindig csak kettő, maximum három napra elöre napi akciózunk. ez azt jelenti hogy ami holnap-holnapután lejár annak az ean kódját felirjuk és egész napra, esetleg csak a délelött erejéig olcsóbb lesz (egy nap 3x állnak át az árak: reggel nyolckor, délben, hajnalba). egyszerűnek tünhet a dolog pedig nem az. mi van ha a lejárós terméket már beforgatták (a rossz szavidö mögé már be van töltve egy rakat jó)? kalkulálni kell hogy érdemes e az uj szavidö leszedésével bajlódni. ilyenkor nézed a termék árát, hány db rossz szavidö van, mennyire fogy az adott termék és eldöntöd hogy napi akciózás nélkül is elfogy e az a pár darab, esetleg olcsó termékről van szó és nem sajnálsz kidobni belöle mondjuk 5 darabot, vagy egy idióta beforgatta a 20 db lejáratos terméket és hátulra "betaposott" 8 db jót (és akkor szidod mint a bokrot).
aztán van az egyszerü eset is, amikor csak a lejárós termék van kinn. ilyenkor viszonylag egyszerü a döntés, de mi van ha van még belöle raktáron is (ezt pedig te ugye NYILVÁN tudod)? mert ha sok van belöle, akkor annak bizony kurvaolcsónak kell lennie. ha pedig baromisok (értsd: 200-300 darab. a fönök elkúrta a rendelést) lejár akkor szépen lassan 3-4 napon keresztül akciós és egyre olcsóbb lesz, hogy jó legyen az árrés (esetleg kiteszed polcvégre, vagy fogsz egy kis gurulós hütöt és beledobálod).
aztán azt is tudni kell hogy melyek azok a termékek amiket egyáltalán lehet napi akciózni. mert ami katalógusba van, annak nem fog átállni az ára, a túrót belső átadással el lehet adni a pékeknek és vannak olyan cégek akik féláron visszaveszik a lejárt cuccukat.
aztán azt is el kell dönteni, hogy melyik az a termék aminek az ára visszaállhat délben. mert adott a polcon 25 liter tejed, amiböl van jó szavidös raktáron is. délelött gyorsan elviszik a "rosszakat" 99ft-ért és délben már teheted ki a "jókat" 255ft-ért. ahelyett hogy ugye reggel tizre elfogyna a "rossz", aztán egész nap üres a polcod.
mi van ha minden igyekezeted ellenére mégis ki kell dobni rengeteg lejárt terméket? nem kell feltétlenül kihajítani. iszonyatosan leütöd az árát (értsd: 10-20FT) és eladod a munkatársaknak, akik között hihetetlenül gyorsan terjed az info, ugyhogy néha elég csak egy nagydumásnak szólni. aztán jönnek maguktól. és ugye természetesen az eladótérböl ugye levetted a jó szavidöt hogy a furfangos vásárlók ne 20ft-ért vegyék meg?!
visszaállnak az árak: minden hajnalban az elözö napi akció, esetleg új katalógus indulásnál új árak jönnek le. ezeket a mindenkori ügyeletes szépen kinyomtatja és szétosztogatja. ez esetenként igen terjedelmes lehet és esetleg félbe kell szakítanod a napi akciózást, hogy kitedd az új cimkéket. mert ha nyitáskor 99ft-ért van kitéve a tej, de a kassza 250-ért viszi, az cink. az új cimkék kihelyezésénél ugye nézted hogy nem e van az adott termékröl valahol megállító tábla, nincs e felragasztva valahova plakát?!
ugye sikerül nyitásra befejezni a napi akciózást, hogy az összes kinn található lejárt terméket beszedhesd?!
bocs ha hosszú lett, de ez még csak ráadásul szavidö kezelés. nem beszéltem a havi leltárról, a töltési furfangokról, vásárlói tanácsadásról, raktározási furfangokról, tömöritögép kezelésröl, kidobott áru kezelésröl ésatöbbi. ha érdekel valakit írhatok még:)

Droli · http://nivo.blog.hu 2009.03.18. 20:49:42

@Vegaaa: Engem érdekel, ha van kedved, még írhatsz, nekem tetszik :-)

Hát igen, ha minden osztályra kitérnénk, akkor megírhatnánk a Bibliát, ez nagyon találó :-) Mondjuk itt az élelmiszer, s ezen belül is a friss-élelmiszer speciális helyzetben van a lejáratok miatt, s ezeket kezelni kell. Külföldön azt a példát láttam erre, hogy van egy-két külön méter ennek ("reduced to clear"); ami két napon belül lejár, átpakolják oda (mindegy, hogy tej, hús vagy pl. tortellini), s ott átárazzák. Ennek előnye az, hogy a lejáratos termékek el vannak különítve, s ezáltal könnyebb kezelni is - miközben a vásárló is könnyebben megtalálja, s meg is veszi, mivel 50-75%-kal olcsóbb, mint a nem lejáratos. Reggel van az első leárazási időszak, akkor szedik össze ezen termékeket, árazzák át, s rakják a reduced to clear méterre; este pedig zárás előtt 2-3 órával még egyszer leárazzák a maradékot, ekkor már brutálisan. Ami meg végképp lejárt, azt csak kikapják onnan, s megy a selejtbe (ilyen ritkán van, mivel az utolsó alkalommal leárazzák akár 10 centre is a négyeurós pizzát, csak vigyék már el).

Az ide kipakolt termékeket egy "szkenner-pisztollyal lelövik", s beütik az új árat, s erre a pisztoly nyomat rá egy speciális reduced to clear cimkét. Mikor a pisztolyt letöltik, akkor a rendszer azonnal leveszi a készletről a lejárni készülő terméket, s a reduced to clear kódján tárolja tovább. Ennek mondjuk megvan az a hátulütője, hogyha van 50 tej, ami lejárt, s kirakják a reduced to clearek közé, akkor a fenti művelet után a rendszer 0 készletet fog mutatni, s ha nem tud az osztályvezető a dologról, akkor simán berendel egy rakatot...

S erre is láttam egy megoldást: a lejáratos termék odakerül a reduced to clear méterre, de nem veszik le a készletből, csak egy öntapadós cimkén átírják az árat (99 volt, 50 most, was...now...), s majd a kasszánál, mikor lehúzzák 99-ért, akkor a pénztárügyeletes vagy a kasszás átüti 50-re! Ehhez mondjuk bizalom kell, hogy a kedves kasszás nem üt át mindent olcsóbbra, másrészt a pénztármenedzsernek elég rohanós műszakja van, ha sok lejáratos dolgot vesznek a vevők :-)

Szóval így megy ez a "nagy nyugaton". :-) Egyszer ezeket a jó ötleteket csokorba gyűjtöm, s lesz belőle egy blogbejegyzés :-)

GS_Laja 2009.04.13. 15:56:32

Hali!

Csak halkan jegyzem meg, hogy a békához / kézi emelővillás targonca /, kell oktatás és hozzá jogsi is.
Ha van jogsi akkor abban benne kéne lenni a 3311 kódnak is.
Ugyanis ez fedi a fenti eszközt, legalábbis a AZ ÉPÍTŐIPARBAN HASZNÁLATOS GÉPEK KATEGÓRIÁBA SOROLÁSI JEGYZÉKE szerint.

Droli · http://nivo.blog.hu 2009.04.13. 20:39:55

@GS_Laja: a targoncához kell jogsi, a sima (mezei) békához nem

GS_Laja 2009.04.14. 19:26:00

@Droli: rendben, ezen nem veszünk össze :)

flippant 2011.12.12. 17:50:45

Árufeltöltőnek hol lehet jelentkezni? Milyen végzettség kell hozzá? Könnyű árufeltöltőként elhelyezkedni vagy nehéz? Van olyan állásportál vagy közvetítő cég akik árufeltöltőket keresnek?