HTML

hiper

A hipermarketek és a kereskedelem csodálatos világa. Nézzünk a dolgok mélyére! Hogyan működik a hiper? Ha van ötleted, témád, vagy posztot szeretnél írni a témával kapcsolatban, akkor küldj e-mailt a következő címre: droli99@gmail.com

Utolsó kommentek

  • Szabina Petroczki: Üdvözlöm! Azt szeretném kérdezni hogy mit tegyek a következő dologban?Ma vásároltam egy játékautót... (2018.05.10. 15:34) Ha nem jó az ajándék...
  • bogarász: Kedves Droli! Kicsit kései a hozzászólásom, de ma pont így jártam. csak más termékkel. Már a tábl... (2012.02.11. 15:36) Sajt, Penny Market, botrány
  • Attila__: A www.gyerunkvasarolni.hu weboldalon gyerekjáték végiglapozni a legfrissebb akciós újságokat és ka... (2011.12.15. 21:03) Akciós újságban csak magyarul!
  • flippant: Árufeltöltőnek hol lehet jelentkezni? Milyen végzettség kell hozzá? Könnyű árufeltöltőként elhelye... (2011.12.12. 17:50) Dolgozzunk hiperben! Az árufeltöltő feladatai
  • Rézszakáll: És a karalábéra tesznek érzékelőt?? Mert, hát a karalábé, és a zsömle, stb. könnyen pakolható csip... (2011.06.26. 13:06) Önkiszolgáló pénztár
  • Utolsó 20

Akcijó!

2009.01.20. 10:44 Droli

A GVH legújabb döntésében megtudhattuk, hogy ismét megbüntették a Tescot és a Spart hiányzó akciós termékek miatt. A döntésben nem is maga a büntetés az érdekes, hanem a "kvázi dícséret", mely szerint a GVH díjazta, hogy a fenti áruházak igyekeztek minden tőlük telhetőt megtenni az akciós termékek pótlására.

Akciós termék sokminden miatt hiányozhat. Lehet, hogy valaki (pl. nagyker) az akció elején felvásárolta az egészet, lehet, hogy a szállító nem hozta ki az akciós árut, s az is lehet, hogy a hiper nem rendelt eleget. (Vannak olyan "összeesküvés-elméletek", hogy a hiper direkt nem tart az akciós termékből, az csak a vevő becsalogatására szolgál, aki amúgy is tele rakja minden izével a kosarát. Ez azonban nem igaz, mivel egyrészt ezzel a hiper jelentősen rongálja hírnevét, másrészt a GVH súlyos, több tízmillió Ft-os bírsággal jutalmazza ezeket.)

Lássuk, hogyan "készül" az akció! A beszerző kitalál valamit, hogy mit szeretne az adott időszakban az akciós újságban szerepeltetni; ez sokszor szezonális termék, pl. szilveszterkor lencse, júliusban dinnye, vagy januárban virághagyma (esetenként pont a szállító ajánlja be ezeket). Ezt letárgyalja a szállítóval, olcsóbb beszerzési ár, némi marketingtámogatás, újságba fénykép, hurrá, mindenki boldog!

S itt jönnek a problémák. Mert mennyit rendeljünk az adott termékből? Meg lehet nézni, mennyi fogy nem akciósan, de ez nem mérvadó. Meg lehet nézni, hogy mikor előtte akcióban volt, mennyi fogyott (lehet hasonló terméket is nézni), de hát nem minden termék volt akcióban előtte. (Kedves olvasó, próbáld például kitalálni, mennyi fogy egy 1200 W-os körfűrészből 3990 Ft-ért két hét alatt, ha az áruház napi vásárlószáma 5000 fő! Ugye, nem is olyan egyszerű?!) A nagy nehezen megszült mennyiséget leadják a szállítónak, s kezdődik a második problémás kör.

Mert ez túl kevés, ne viccelj, ennél többet adtok el. Vagy túl sok, ennyi nincs is a raktáron, le lehet gyártatni, vagy meg lehet rendelni, s ezzel nincs is probléma, ha a szállító nem visszárus; ellenben ha visszárus kötelezettsége van, akkor egy hiper által erőltetett nagy mennyiséggel, ha nem fogy el, mit kezd? Kisebb vállalkozásokat simán tönkre lehet vágni egy ilyen akciós készlettel, majd visszáruval! Mondhatja a szállító persze, hogy nem hajlandó leszállítani a rendelt mennyiséget, de akkor kiteszi magát a kötbérnek.

S mikor jön a szállítás, lehet izgulni, megjön-e. Nem lesz-e tele az áruátvétel, nem történik-e valami a kocsival, stb. (Nálam volt egyszer olyan, hogy az akciós árut szállító autót külföldön kirabolták, a sofőrt megölték. Még az újságokban is benne volt. Persze, sok vásárlót ez nem érdekelte...). De az esetek nagy többségében ott van az áru, lehet árulni!

Ha nem érkezik meg az áru az akció kezdetére, két lehetőség marad: vagy valami hasonló terméket (lehetőleg magasabb minőségűt) árazunk le az akciós árra, vagy az akció időtartamát kitoljuk, s felvesszük az előrendeléseket. Az első megoldás a jobb, a Tesco is így cselekedett a fent említett esetben, s erre hivatkozva mérsékelte a GVH a büntetést is. S valószínűleg a vásárlók is jobban díjazták.

 

 

 

2 komment

Címkék: akció beszerzés ár vásárló beszállító hiper visszáru

A bejegyzés trackback címe:

https://hiper.blog.hu/api/trackback/id/tr21889728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2009.01.20. 16:40:24

Na azért volt már rá példa pl. tavaly télen, hogy a törley pezsgő 499 Ft-ért volt akciós szilveszter előtt egy napig. Na volt is sor a bejárat előtt a reggeli nyitásnál. Aztán mikor a bizti őr kinyitotta az ajtótt uccu mindenki a pezsgőre.
Első csalódás: kb 30 üveggel volt kirakva
Második csalódás: az sem a kedvelt édes, vagy muskotály, hanem valami száraz rosé.

Aztán persze ha már felkelt a sok haszonleső, kelletlenül berakott néhány üveggel belőle..

Na persze lehet hogy lerobbant a kamion, de azért jogosan merül fel a kérdés, hogy nem-e a bolt akarta maximalizálni a veszteségét..
(Fenti eset egy szupermarketben történt)

Mert hogy ez így veszteséges buli, az szinte biztos. Veszteséggel árulni persze tilos, dehát sosem lehet tudni, hogy hogyan számolnak az okosok..

Cáfolj meg Droli, ha nincs igazam, de az igazán menő és nagy forgalmú cuccoknál nem lehet félárú, agy még nagyobb akciókat csinálni. Pl: Vénusz étolajat, Milka csokit, Gyermelyi tésztát, Törley pezsgőt... stb nem fogja semmilyen akció kedvéért féláron adni a szállító.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.01.20. 17:02:46

Nagyon jó témát hoztál fel!

A márkatermékeknél, ahol maga a szállító is multi, vagy legalábbis erőteljesen uralja a piacot; szóval a szállító ott kínosan ügyel arra, hogy egyik hiper se rongálja a hírnevét, illetve ne járassa le a másik hiper előtt. Konkrétan: a pezsgőnél a szupermarket kitalálta a 499-es árat, ami alighanem alacsonyabb volt a többi hiperben található árnál. Ilyenkor a szállító "remegni kezd": mi lesz, ha a Tesco/Auchan/Cora beszerzése elkezdi követelni azt a beszerzési árat, hogy 499-ért ő is ki tudja rakni? Hiszen (úgy tűnik) másnak megadta! Ezért a szállító úgy tiltakozik, hogy egyszerűen nem szállít. Jobban jár, mintha a nagy piact jelentő hiperekkel kellene kellemetlen tárgyalásokba belemenni. Itt amúgy valószínűleg a nagyon okos áruházigazgató nagyon okos magánakciójáról volt szó, amink alighanem az lett a vége, hogy a szállító semmilyen pezsgőt nem vitt a szupermarketbe, ezáltal hiány volt belőle... max a maradék 30 db-ot adták el ár alatt (amit szilveszterkor amúgy akár 899-ért is eladhattak volna...). De jó, nincs árrés, nincs forgalom, a szállító furcsa szemmel néz az áruházra, s a vásárlónak meg vörös a feje... vesztes-vesztes szitu. Na, az ilyen igazgatókat kell elzavarni.