HTML

hiper

A hipermarketek és a kereskedelem csodálatos világa. Nézzünk a dolgok mélyére! Hogyan működik a hiper? Ha van ötleted, témád, vagy posztot szeretnél írni a témával kapcsolatban, akkor küldj e-mailt a következő címre: droli99@gmail.com

Utolsó kommentek

  • Szabina Petroczki: Üdvözlöm! Azt szeretném kérdezni hogy mit tegyek a következő dologban?Ma vásároltam egy játékautót... (2018.05.10. 15:34) Ha nem jó az ajándék...
  • bogarász: Kedves Droli! Kicsit kései a hozzászólásom, de ma pont így jártam. csak más termékkel. Már a tábl... (2012.02.11. 15:36) Sajt, Penny Market, botrány
  • Attila__: A www.gyerunkvasarolni.hu weboldalon gyerekjáték végiglapozni a legfrissebb akciós újságokat és ka... (2011.12.15. 21:03) Akciós újságban csak magyarul!
  • flippant: Árufeltöltőnek hol lehet jelentkezni? Milyen végzettség kell hozzá? Könnyű árufeltöltőként elhelye... (2011.12.12. 17:50) Dolgozzunk hiperben! Az árufeltöltő feladatai
  • Rézszakáll: És a karalábéra tesznek érzékelőt?? Mert, hát a karalábé, és a zsömle, stb. könnyen pakolható csip... (2011.06.26. 13:06) Önkiszolgáló pénztár
  • Utolsó 20

A hiperek finom trükkjei, hogy többet vásárolj

2009.01.26. 10:43 Droli

Van pár tévhit arról, hogyan próbálják a hiperek a vásárlókat arra kényszeríteni, hogy minél többet vásároljanak (lásd ez az Origo cikk). A feltételezések többsége elméleti síkon valóban működik, a gyakorlatban azonban nem használják. Lássunk pár ilyet!

1. Az alapvető és fontos élelmiszereket, árucikkeket, mint a kenyér, tej, vécépapír, sosem a bolt elején találjuk, hanem hátul, hogy át kelljen érte caplatni az egész üzleten, és közben még sok egyebet is bepakoljunk a hatalmas kocsinkba.: részben igaz. Egy hipernek nem egy bejárata van, hanem kettő-három, tehát a vásárló el tudja kerülni, hogy végigmenjen a teljes hiperen. Másrészt ezt azért sem érdemes alkalmazni, mert a sok nyugdíjasnak akkor igen sokat kellene gyalogolnia a friss áruig (komoly vásárlóerő!). Az Auchanokban és a Cora-kban amúgy pont ellenkezőleg, legelöl van az élelmiszer.

2. Bizony, a nagy szupermarketekben vezetnek minket, - néha a padló enyhe lejtése mutatja nekünk a kötelező haladási irányt, - azt mi csak hisszük, hogy magunk döntjük el az utat.: nem igaz. Egyrészt ilyenre aligha adnának engedélyt az építészek, másrészt meg aki ellenkező irányba halad, annak meg nehezebb lenne haladnia?

3. Szemmagasságban (80-140 cm) a kevésbé fontos, ám nagy hasznot hozó áruk és a nagyobb márkák sorakoznak, ezekért a helyekért nem ritkán fizetni is kell a gyártónak, hiszen innen jobban fogy az áru: részben igaz. Minden áruháznak van ún. implantációs terve, ami azt mutatja, hogyan kell egy polcnak kinéznie (polckép), a gyakorlatban azonban ezt nem lehet tartani (gondoljunk csak a rengeteg máshová betöltött árura, amivel mi is találkozhatunk vásárlásaink során). Ha a fenti implantációs szabályt tartanák, akkor minden árváltozásnál át kellene pakolni a polcokat. Általános implantációs szabály az ár szerinti: balra rakják az olcsóbb termékeket, s ez jobbra haladva drágul; másik szabály a vertikalitás, azaz hogy szemmagasságban lehetőleg minél több áru megjelenjen, mivel a polc legalját kevesen nézik.

4. Aztán mire otthonosan mozognánk a boltban, és azt gondolnánk, hogy csak gyorsan berohanok kenyérét, vagy éppen csak befutok a drogériába egy fogkeféért, addigra átrendezik az egész üzletet, mindent átpakolnak valahová máshova, hogy még véleltlenül se találjuk  meg, amit keresünk, viszont ráleljünk valami új dologra, amit nem is akartunk megvenni.: ezt csak "erős indokkal" szokták megtenni, mivel igen munkaigényes, s a hiperek nem arról híresek, hogy túl nagy létszámot alkalmaznak feleslegesen. Viszont minden hipernek van egy "játszótere" (bejáratok), ahol a szezonalitásnak megfelelően lehet variálni a kínálatot.

5. Nem egy helyen például illatpatronokkal szagosítják a levegőt, a gondos technikai körülmények között kikevert illat természtesen nyugalmat áraszt, beivódik az áruba, és így a vevő emlékezetébe is.: Költségnövelő, nem alkalmazzák. Képzeljük el, hogy mondjuk egy 50000 köbméteres hiperbe mennyi ilyen illatpatron kellene?

6. Szintén nyugtatásra szolgál a halk zene, ami azt közvetíti a vásárló felé, hogy nem kell rohanni, ráér nyugodtan vásárolni a kellemes hőmérsékletűre fűtött, vagy nyáron éppen hűtött boltban.: Ezzel sem sokat vesződnek, ha megfigyelitek, a legtöbb hiperben valamelyik kereskedelmi rádió szól, vagy valami válogatászene. Az állítás amúgy tudományos tény, pl. a Beatles Yesterday című számára remekül lehet vásárolni :-)

7. Van, hogy a polcokra mozgásérzékelőt szerelnek, és mikor elhaladunk előtte, az áru, amit a forgalmazó nagyon szeretne, hogy megvegyünk, megszólít minket.: Aki látott már ilyet, jellezze :-) Egyelőre az is nagy szó lenne, ha bevezetnék az intelligens cimkét, azaz, hogy a polccimke egy kijelző legyen, s a mindig aktuális árat mutassa (az árváltozásokat pedig számítógép vezérelje).

Mi a tanulság? A hiperek szeretnek "fapadosan" működni, azaz az extra költségeket lefaragni, annak árán is, hogy nem "kábítanak" minket annyira.

4 komment

Címkék: munka címke akció szezon termék vásárló hiper

A bejegyzés trackback címe:

https://hiper.blog.hu/api/trackback/id/tr10896693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

breathinconcrete · http://breathinconcrete.blog.hu/ 2009.01.26. 11:42:16

ez a cikk feldobta a napomat :D kár hogy ma szabadnapos vagyok, de holnaptól szagolgatni fogom a polcokat, meg viszek egy vízszintezőt :DD

egyébként meg aki impulzív vásárló az magára vessen. egyetlen boltot tudnék mondani ami szerintem is durva, és ez az IKEA. a bejárattól a kijáratig lényegében egyetlen zárt útvonal az egész, és hiába találtad meg félúton amiért mentél.

az átrendezésre rendszeres panaszkodnak a vásárlók, hogy meghülyítjük őket (képzelem, mit kezdenek magukkal az élet dzsungelében). meg egyszer egy nő meg volt győződve róla, hogy az ultrahangos rágcsálóriasztó a szárazáruknál a vásárlók agyát stimulálja, és fél órát prédikált róla. :)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.01.26. 12:01:40

Tesco-kban viszonylag rendszeres a mozgásérzékelős szar. A frászt tudja hozni az emberre, mikor ráüvölt, hogy hova tolja azt a kocsit, nem rakott még bele fél disznót, ne menjen tovább...

PTibor (törölt) 2009.02.06. 00:38:07

1: nem mindegyik hipernek van több bejárata, de a pékárú mindig hátul, vagy valamelyik oldalt van, általában a pékség helye miatt.

szerintem az egyik legrégebbi trükk ez a kenyeres dolog, de ha már itt tartunk, ne felejtsük el a pénztárak mellett levő polcokról sem. különösen a kisgyerekeseknek tud fejfájást okozni, hisz anyu örül, mert végre elrángatta a lurkót az édességes gondola elől, mire a pénztár előtt újabb édességhalmaz van.

tescos 2009.07.26. 19:41:34

Hello!

1. én inkább úgy fogalmaznék, hogy az áruház területén szétszórva találhatjuk meg a fontosabb élelmiszereket, stb...

4. Félévente-évente átrendezik az egyes osztályokat, hogy ne csak a vásárlók, hanem a dolgozók is szívjanak egy kicsit...:S

7. Valóban, a mozgásérzékelős tv-k elég idegesítőek, de ezt a gyártó találja ki és nem az áruház...
valamint ha hiszitek, ha nem a Tescoban most kerül bevezetésre az elektronikus polccímke, ami pont a leírtakat szolgálja. kijelző lesz, és arról a rendszerről fogják kapni az adatokat, amiről a kassza is kapja.... szóval nem lesz, vagy jelentősen kevesebb lesz az áreltérés...