HTML

hiper

A hipermarketek és a kereskedelem csodálatos világa. Nézzünk a dolgok mélyére! Hogyan működik a hiper? Ha van ötleted, témád, vagy posztot szeretnél írni a témával kapcsolatban, akkor küldj e-mailt a következő címre: droli99@gmail.com

Utolsó kommentek

  • Szabina Petroczki: Üdvözlöm! Azt szeretném kérdezni hogy mit tegyek a következő dologban?Ma vásároltam egy játékautót... (2018.05.10. 15:34) Ha nem jó az ajándék...
  • bogarász: Kedves Droli! Kicsit kései a hozzászólásom, de ma pont így jártam. csak más termékkel. Már a tábl... (2012.02.11. 15:36) Sajt, Penny Market, botrány
  • Attila__: A www.gyerunkvasarolni.hu weboldalon gyerekjáték végiglapozni a legfrissebb akciós újságokat és ka... (2011.12.15. 21:03) Akciós újságban csak magyarul!
  • flippant: Árufeltöltőnek hol lehet jelentkezni? Milyen végzettség kell hozzá? Könnyű árufeltöltőként elhelye... (2011.12.12. 17:50) Dolgozzunk hiperben! Az árufeltöltő feladatai
  • Rézszakáll: És a karalábéra tesznek érzékelőt?? Mert, hát a karalábé, és a zsömle, stb. könnyen pakolható csip... (2011.06.26. 13:06) Önkiszolgáló pénztár
  • Utolsó 20

Nem olvasta a hiperblogot-5 milliós büntetést kapott

2009.06.08. 08:04 Droli

Na jó, elismerem, a cím kissé bulvárosra sikerült, de gyakorlatilag erről van szó. A történet arról szól, hogy az Intersport megtévesztette a vásárlókat azzal, hogy a valóságban elérhetőnél jóval nagyobb kedvezményt ígértek. A GVH meg büntetett (2009. június 3). Íme egy részlet:

 

Az Intersport hirdetési gyakorlata szerint a reklámokban kiemelésre került az a tény, hogy milyen kedvezményt kínál az adott akcióban a fogyasztók számára. Egyes esetekben apró betűvel, a lap szélén eldugott helyen egy felhívást is szerepeltettek, amely szerint: -A feltüntetett eredeti árak a gyártó/szállító által ajánlott eladási árak.- Ennek ellenére azonban a GVH szerint a reklámok egyértelműen azt sugallták, hogy a hirdető az üzleteiben alkalmazott kiskereskedelmi árakhoz képest kínál kedvezményt. „

 

(Forrás: Vj-100/2008. - ez az ügy hivatali nyilvántartási száma, illetve: http://www.gvh.hu/domain2/files/modules/module25/9240A38F52942EF0.pdf )

 

Aki olvassa blogunkat, minden bizonnyal már fogja a fejét: a blog második bejegyzése is pont ezzel foglalkozik (Hervis-ügy), hogy a gyártó által ajánlott ár (ez az RRP) önmagában véve nem alkalmas arra, hogy ehhez képest kedvezményt hirdessünk (illetve egy esetben alkalmas, ha azon az áron áruljuk a terméket). Ez ellentétes a nemzetközi gyakorlattal, s véleményem szerint nagyon helyes, hogy a magyar hatóságok szigorúbban veszik ezeket az eseteket, ugyanis a gyártó által ajánlott ár gyakran a valóságtól elrugaszkodott, szándékosan magas ár, melynek célja, hogy a kereskedő könnyen tudjon 50-70%-os akciókat hirdetni a termékre (ezáltal is átvágják a vásárlót, aki azt hiszi, hogy valódi kedvezményt kapott). Szóval akkor leírjuk még egyszer: Magyarországon ez a gyakorlat nem elfogadott, s a GVH igen súlyos büntetéseket szokott kiszabni emiatt!

 

Sajnos az Intersport ezt nem olvasta (pedig elég sok szó volt róla, nemcsak a blogunkon, de pl. az Indexen, Origón, illetve a GVH honlapján is megjelentek ezek a határozatok), s így most fizethet 5 millió forintot. 5 millió forint nagy pénz, ebből 3 teljes munkaidős eladót tudna foglalkoztatni egy éven keresztül, teljesen bejelentve, s ezzel közvetve három családnak tudná javítani az életkörülményeit, s ez mai világban nem kevés.

 

S ehhez annyi is elég lett volna, ha olvassa a hiperblogot.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hiper.blog.hu/api/trackback/id/tr711170056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.06.08. 17:54:48

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
"Mihálovits András, a GVH szóvivője azt mondja a cég nem is olyan régen kapott egy 100 millió forintos bírságot. Akkor az egész akciótartási gyakorlatát aggályosnak tekintette a versenyhivatal. A mostani eset kapcsán egyelőre még nem indítottak vizsgálatot.

Az áruházlánctól senki sem akart nyilatkozni az ügyben. A rendőrség a tűzoltóságot és fogyasztóvédőket is értesítette a történtekről. A két szervezet is azt vizsgálja majd, hogy hibázott-e valamiben az áruház."

Szerintem drága lesz a Pennynek az olcsó trappista... ahogy hallom, eleve kevés volt az akciós készlet, s itt egyértelműen a fogyasztó megtévesztéséről van szó.

Vegaaa 2009.06.09. 23:05:38

és akkor tegyük hozzá, hogy darabolt sajtokat legalább 1 hónapos szavidővel szoktak szállítani. ha többet rendelnek mint amennyi elfogy az akció idején, még akkor is van egy hónapjuk a beragadt sajtok eladására. már csak elvből is ki kell rugni és büntetöjogi felelősség alá vonni a beszerzőket, mert láthatóan baromira nem értenek a munkájukhoz.