HTML

hiper

A hipermarketek és a kereskedelem csodálatos világa. Nézzünk a dolgok mélyére! Hogyan működik a hiper? Ha van ötleted, témád, vagy posztot szeretnél írni a témával kapcsolatban, akkor küldj e-mailt a következő címre: droli99@gmail.com

Utolsó kommentek

  • Szabina Petroczki: Üdvözlöm! Azt szeretném kérdezni hogy mit tegyek a következő dologban?Ma vásároltam egy játékautót... (2018.05.10. 15:34) Ha nem jó az ajándék...
  • bogarász: Kedves Droli! Kicsit kései a hozzászólásom, de ma pont így jártam. csak más termékkel. Már a tábl... (2012.02.11. 15:36) Sajt, Penny Market, botrány
  • Attila__: A www.gyerunkvasarolni.hu weboldalon gyerekjáték végiglapozni a legfrissebb akciós újságokat és ka... (2011.12.15. 21:03) Akciós újságban csak magyarul!
  • flippant: Árufeltöltőnek hol lehet jelentkezni? Milyen végzettség kell hozzá? Könnyű árufeltöltőként elhelye... (2011.12.12. 17:50) Dolgozzunk hiperben! Az árufeltöltő feladatai
  • Rézszakáll: És a karalábéra tesznek érzékelőt?? Mert, hát a karalábé, és a zsömle, stb. könnyen pakolható csip... (2011.06.26. 13:06) Önkiszolgáló pénztár
  • Utolsó 20

Jó ötletek külföldről

2009.10.27. 08:11 Droli

Volt már szó arról, hogy milyen (jó) dolgokat lehetne átvenni külföldről, melyek kellemesebbé tennék a vásárlást. Most is pár ilyen tippet szeretnék megosztani, aztán aki hallja, adja át „felsőbb szintekre” :-)

 

Hűség- vagy klubkártya: Ezek már működnek Magyarországon is; a klubkártya lényege az, hogy a vásárlásaink után - az összegtől függően – pontokat ír jóvá nekünk, s ezt később beválthatjuk ajándékokra, vagy éppen vásárlási utalványra. Az ajándék arra jó, hogy a hiper megszabadul az utolsó daraboktól, a vásárlási utalvány meg arra csábítja a vásárlót, hogy visszamenjen a boltba. Azonban ezen túl is lehetne használni a kártyát. A kártya alapján ugyanis minden kártyával rendelkező vásárló azonosíthatóvá válik, s meg lehet figyelni bizonyos szokásait: például eszik-e gabonapelyhet, vagy éppen iszik-e sört. Ha például azt veszik észre, hogy Géza sok gabonapelyhet vesz, akkor lehet neki célzottan olyan engedményre jogosító kuponokat küldeni, mely segítségével Géza egy magasabb minőségű gabonapelyhet tud megvenni olcsóbb áron. Ez az igazi személyre szabott marketing :-) Persze kérdés, hogy mindenféle jogi szempontból mennyire aggályos, hogy a hiper tudja, hogy Géza mit vásárol, s kinek mi köze hozzá... Mindenesetre az elvi lehetőség megvan.

 

„Cashback”: Aki angolszász területen él, ismeri ezt a nagyon hasznos funkciót: ez arról szól, hogy ha kártyával fizetsz egy áruházban, lehetőséged van egyidejűleg készpénzt is kivenni. Például a vásárlás összege 5000 Ft, s mikor a pénztáros lehúzza a kártyád, megkérdi: „kell-e cashback?” S ha kell, mondjuk 3000 Ft, akkor összesen 8000 Ft-ot von le a kártyádról, s te kapsz 3000 Ft-ot készpénzben. Miért jó ez neked? Mert nem kell külön bankautomatánál sorbanállni, nem kell fizetni a használatért, stb. Miért jó a hipernek? Mert készpénzt ad ki, és számlapénzt kap, s míg a készpénzzel rengeteg nyűg van, addig a számlapénzzel szinte semmi.

 

Vonalkód és termékkód a pénztárblokkon: Ez akkor nyújt segítséget, ha valami gáz van a termékkel, s vissza kell vinni a vevőszolgálatra (ehhez jellemzően kell a blokk is). Elég gyakran előfordul, hogy a termékről leszakad vagy elveszik a vonalkód, s ilyenkor a vevőszolgálatnak komoly problémát (és sok telefonálgatást) okoz, míg találnak egyet. Azonban ha a termék megnevezése előtt a blokkon legalább ott lenne egy rövid termékkód, akkor lényegesen könnyebb lenne mindez. Profibb cégek kiterjeszthetik ezt oly módon, hogy minden blokk kapna egy egyedi vonalkódot, ami alapján a rendszer eltárolja ezt, s ilyenkor, ha a vásárló visszahozza a terméket, csak el kellene szkennelni a blokk vonalkódját, s ezáltal lehetne visszavételi jegyzőkönyvet nyomtatni, melyen automatikusan szerepelne a termék neve, vásárlás ideje, vásárlás értéke, stb.; a vásárlónak elég lenne egy nevet és címet ráírni, s kész. A hiba természetét meg kódokkal lehetne pótolni, pl. 1-elektronikai hiba, 2-hiányzó alkatrész, stb. Ez cseppet professzionálisabb megoldás a mostani manuális jegyzőkönyv-töltögetésnél. (Ezt a megoldást egy külföldi boltban láttam, nagyon gyorsan vissza lehet így venni az árut, s kézírás helyett szinte mindent nyomtat a nyomtató – egy pénztárblokkra.)

 

1 komment

Címkék: vevőszolgálat hiper kassza pénztárblokk

A bejegyzés trackback címe:

https://hiper.blog.hu/api/trackback/id/tr101477517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vegaaa 2009.10.28. 19:46:56

"Hűség- vagy klubkártya"
akkor egy kis cora-s történet:
nálunk van bizalom és prestige kártya. a bizalomkártya az a szokásos pontgyüjtögetös. a bizalomkártyásoknak néha külön katalógust adunk ki (nem devizában, hanem pontban mérik a termékek árát). ezen kártya két módon müködik:
- x huf feletti vásárlás esetén x pont.
- vannak külön pontot érö termékeink, melyeket polccímkén jelzünk.

a prestige kártyával viszont lehet felvenni hitelt is, plusz nekik mindig van egy fenntartott külön pénztár ahol csak ök fizethetnek (nemkell sorbaállni). de volt olyan akcio is, ahol a prestige kártyás tökmindegy mennyit és mit vásárolt, a végösszeg %-át visszakapta.

egy kicsit más de hasonló kategória volt, amikor hónapokon keresztül be lehetett mutatni a személyit a vevöszolin. ez arra volt jó, hogy ha abból az derült ki hogy te bivalybasznádról gyütté és még vásároltá is, akkor megtérítjük utazásod egy részét. volt 3 zóna, és mindegyiknek külön tarifája volt (többezer ft-ról volt szó).
az utóbbi hetekben pedig olyat jáccottunk, hogy felállítottunk egy nyerögépet, amibe azon zsetonokat lehetett bedobálni amelyeket a már 1-2 ezer forintot otthagyó vásárlók is megkaptak. ha mázlid volt, akkor visszakaptad a vásárlásod teljes összegét is.
van sms klubbunk, és törzsvásárlói rendszerünk is. asszem ez utóbbiba tartozók kapnak kuponokat, hogy ha bizonyos termékeket megvesznek akkor szó szerint mennyi ft-tal olcsóbban kapják meg csak ők.