HTML

hiper

A hipermarketek és a kereskedelem csodálatos világa. Nézzünk a dolgok mélyére! Hogyan működik a hiper? Ha van ötleted, témád, vagy posztot szeretnél írni a témával kapcsolatban, akkor küldj e-mailt a következő címre: droli99@gmail.com

Utolsó kommentek

  • Szabina Petroczki: Üdvözlöm! Azt szeretném kérdezni hogy mit tegyek a következő dologban?Ma vásároltam egy játékautót... (2018.05.10. 15:34) Ha nem jó az ajándék...
  • bogarász: Kedves Droli! Kicsit kései a hozzászólásom, de ma pont így jártam. csak más termékkel. Már a tábl... (2012.02.11. 15:36) Sajt, Penny Market, botrány
  • Attila__: A www.gyerunkvasarolni.hu weboldalon gyerekjáték végiglapozni a legfrissebb akciós újságokat és ka... (2011.12.15. 21:03) Akciós újságban csak magyarul!
  • flippant: Árufeltöltőnek hol lehet jelentkezni? Milyen végzettség kell hozzá? Könnyű árufeltöltőként elhelye... (2011.12.12. 17:50) Dolgozzunk hiperben! Az árufeltöltő feladatai
  • Rézszakáll: És a karalábéra tesznek érzékelőt?? Mert, hát a karalábé, és a zsömle, stb. könnyen pakolható csip... (2011.06.26. 13:06) Önkiszolgáló pénztár
  • Utolsó 20

Hiperakció

2010.02.04. 07:47 Droli

Egy nagyon aranyos történet eset meg velem: egy hiperben nézegettem valamit, mikor megállt egy középkorú házaspár mellettem, és hallottam, hogy azt mondja a férfi a feleségének: „Nézd milyen jó az a mosópor akció, 2990 Ft helyett 2790 Ft, rendes a bolttól, hogy engednek a hasznukból!” Elmosolyodtam, hát, ennyire azért nem egyszerű a helyzet, és lehet, hogy nem is annyira rendes a bolt, mint lehetne.

 

Sok ember úgy képzeli el az akciót, hogy ad a hiper valamit 100 Ft-ért, és ha ezt leakciózza 90 Ft-ra, akkor ez azt jelenti, hogy a hiper veszít 10 forint profitot, de cserében nagyobb forgalmat realizál, és árréstömegben ezt behozza. Szeretitek a matekot? Nézzünk egy példát erre: legyen a termék normál ára 100 Ft, akciós ára 90 Ft, beszerzési ára 80 Ft, az adóval most ne számoljunk az egyszerűség kedvéért. Legyen a normál fogyás (100 Ft) napi 100 db, az akciós fogyás (90 Ft) napi 400 darab. Ilyenkor normál esetben a napi forgalom 10000 Ft (100 dbX100Ft), a napi árrés 2000 Ft(100Ft eladási ár-80 Ft beszerzési ár, és mindez szorozva a 100 db-os napi fogyással). Lássuk az akciós esetet! Akciós forgalom: 90 FtX400 db=36000 Ft, akciós árrés: 90 Ft eladási ár-80 Ft beszerzési ár, és mindez szorozva 400 db-os akciós forgalommal=4000 Ft. Tehát akciónkkal növeltük a forgalmunkat (10000-ről 36000-re) és árréstömegünket is (2000 Ft-ról 4000 Ft-ra), miközben az árrés-százalék csökkent.

 

„Lóf.sz ez nem akció!” - mondaná volt kontrollingvezetőm, aki amúgy egy jópofa ember volt. Hát igen, az akcióhoz akciós beszerzési ár is dukál, és hát nem is lenne hiper a hiper, ha nem használná ki az erőfölényét. A fenti akciót kontrollingvezetőm akkor dicsérné meg, ha: normál ár 100 Ft, normál fogyás 100 db, normál beszerzési ár 80 Ft; akciós ár 90 Ft, akciós fogyás 400 db, akciós beszerzési ár 60 Ft. Mindebből te, mint vásárló, semmit nem veszel észre, de a hiper könyveiben a következőképpen fog szerepelni: a normál adatok ugyanazok (10000 Ft forgalom, 2000 Ft árrés), akciós adatoknál is ugyanaz a forgalom (36000 Ft), de az árrés már: 90 Ft akciós eladási ár-60 Ft beszerzési ár, és mindez szorozva a 400 eladott darabbal, ami 12000 Ft-ot jelent a fenti 4000 Ft-os profit helyett! Ejha, mi történt? Hát az, hogy a hiper letárgyalt 20 Ft árengedményt (80-60), és ebből neked, vásárlónak átad 10 Ft-ot (100-90), a maradék 10-et meg megtartja magának – persze a normál árrésén felül. Odaadhatná neked a teljes 20 Ft letárgyalt engedményt, sőt, akár a normál árréséből is leadhatna valamennyit, például 10 forintot, és akkor te, mint vásárló akár 70 forintért is megvehetnéd a terméket. Ha stratégiai termékről van szó, aminek árára figyelnek a vásárlók, akkor minden bizonnyal meg is fogja tenni, viszont ha nem olyan „lényeges” termékről van szó, akkor könnyen lehet, hogy a hiper még „többet is keres” az akción. Törvény szerint beszerzési ár alá nem mehet a hiper meghatározott termékkör esetén, de szerintem ezt nem mindenhol tartják be :-) Arról meg most ne is beszéljünk, hogy a második példánál gyakorlatilag a beszállító adja az akciót, a hiper meg inkább nyúl belőle.

 

Szóval óvatosan a fenti „rendes a hiper, mert...” kijelentéssel!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hiper.blog.hu/api/trackback/id/tr851727728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2010.02.10. 08:52:46

A Lidl nagy táblákkal hirdeti még, a 10 Ft-os akciót is. Ha nem írná ki, észre sem lehet venni.
A másik: árverseny, vagyis a településen a hiper a legolcsóbb, ott a környező boltok bezárnak és utána emel a hiper.
Az akciós árról még annyit, hogy van, amikor a terméknek nem akkor a legolcsóbb az ára, amikor meghirdetik, hanem előtte. Pl. az adott termék 100 Ft, akciósan, előtte meg 90 Ft, de még korábban, 120 Ft-ért adták.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.02.25. 03:45:00

hozzáteszem, az emberek nagy része el sem tudja képzelni, hogy egy hiperben drágulhat is valami. infláció? euró árfolyam? ja, hogy ne káromkodjak? aztán somolyogva odasúgja nekem, hogy "tudom ám, hogy ez olcsóbb is volt (megy a trükközés, mi?)." rosszabb esetben kikéri magának, vagy összeesküvés-elméleteket gyárt. mi az, hogy most 5990 a HP patron amikor fél éve amikor a nyomtatót vette, még csak 4990 volt (ja, hogy akkor 240ft volt egy euro?). meg, hogy mi beetettük őt az olcsó nyomtatóval, aztán a patron meg egy vagyon. mondom, melyik kollégámnál érdeklődött vásárláskor a géphez tartozó patronok áráról? ja hát őőő izé... meg amúgy meg a gépek alá ki vannak rakva a patronok is árral együtt. na mind1 ez már nagyon off.

még egy az akciónál maradva, szerintem neked mond valamit az, hogy MS tábla. egyrészt pár éve bevezették, hogy fehér papír és ami van funkció az pipa. tehát a 3000ftos telefonnál is fasza lista, hogy
-kamera
-bluetooth
-wifi
-mp5
-mp6
és akkor a lap másik szélén meg kipipálatlan kockák. szerinted hány terméket kellett sztornóznunk amiatt, hogy a vásárló fizetés után bedobta, hogy "akkor ez most ugye mindent tud?".

aztán meg ott van az ms tartóba való "akciós termék" betét illetve a helyes kis "újságos termék" dekorok. szerintetek hányszor kérdezik meg tőlem egy nap, hogy "ez most mit is takar, hogy újságos termék?". néha már én sem hiszem el.

jah, Hiper újság, alján nagy betűkkel Hiper Bivalybasznád. "azt az akciós tévét keresem." klassz, mondom, de ez Mucsaröcsöge. "nem mondja, hogy ezért autóztam ki ide?".

de amúgy imádom az akciókat :)