Mármint az Auchantól, mely (még több) parkolót kíván építeni ide. Erről már írt dr. Kriska György a blogjában, de már szerepelt a Népszabadságban és a Vastagbőrön is az ügy. Viccesen mondhatnám, hogy a multinacionális pénztőke harcol az érintetlen természet ellen, de ez az ügy most egyáltalán nem vicces.
A Dunakeszi Auchanról tudni kell, hogy egy rendkívül forgalmas áruház, nem túlzás kijelenteni, hogy alighanem az ország három legforgalmasabb hiperáruházában is benne van. Tehát az emberek szeretik a dunakeszi Auchant. S itt kezdődnek a gondok.
Ugyanis az emberek többsége autóval érkezik, mivel a dunakeszi Auchan a világ végén van. Megoldás lehetne a kerékpár vagy a bevásárlótricikli, de hát kétségeink ne legyenek, ismerjük honfitársaink közlekedési kultúráját, anyázás lenne az autósok és a kerékpárosok között, tehát ez nem járható út (a közlekedési kultúránk egy másik, hosszabb téma, ebbe most ne menjünk bele...). Gyalog messze van mindentől, a BKV-t meg sajnos ismerjük... Szóval nem véletlen, hogy a vásárlók főleg autóval közelítik meg az áruházat. Az áruház meg mondhatja: nekem meg kell oldanom a problémát, a parkoló dugig, mit csináljak?
Ez viszont nem jogosítja fel őket egy természeti csoda elpusztítására!
Ha lehetne egy javaslatom: a parkolóra fordítandó pénzt költsék arra, hogy jobb legyen a BKV-összeköttetés az áruház és az agglomeráció között. (Nem titok, az áruházak fizetnek azért, hogy kijárjon hozzájuk a busz.) Más kérdés, hogy az embereket is rá kellene nevelni arra, hogy a környezetszennyező autó helyett más, alternatív megoldással jussanak el a "vásárlói templomokba". Például csinálhatna az Auchan egy olyan akciót, hogy aki BKV-val jön ki hozzájuk (azaz nem autóval, ezáltal csökkenti a parkoló zsúfoltságát), s 5000 Ft felett vásárol, az kap ajándékba egy kis csokimikulást, ha a BKV jegyet (vagy bérletet) és a blokkot felmutatja a vevőszolgálaton. Nem semmi PR értéke lenne a dolognak, pláne, ha találnak valami jó szlogent, pl. az "Auchan a környezetért" vagy valami ilyesmi. Hogy költsége van a dolognak, mégpedig a csokimikulás? Visszakérdezek: a színes prospektusoknak, melyeket az ügynökség és a nyomda készít méregdrágán, valamint szintén nem olcsón terjesztik, hogy aztán a többsége olvasatlanul a kukában landoljon, szóval annak nincs költsége?
Vagy találjanak ki bármilyen más megoldást, mely arra ösztönzi a népet, hogy ne autóval menjen vásárolni (lehetne ez egy inygenes buszjárat is akár), de hagyják érintetlenül a lápot! Annyi mindent lebetonoztunk már - például a dunakeszi láp eredetileg ennél sokkal nagyobb volt -, legalább azt a kevés érintetlen területet, ami maradt, azt hagyjuk meg!
Utolsó kommentek