HTML

hiper

A hipermarketek és a kereskedelem csodálatos világa. Nézzünk a dolgok mélyére! Hogyan működik a hiper? Ha van ötleted, témád, vagy posztot szeretnél írni a témával kapcsolatban, akkor küldj e-mailt a következő címre: droli99@gmail.com

Utolsó kommentek

  • Szabina Petroczki: Üdvözlöm! Azt szeretném kérdezni hogy mit tegyek a következő dologban?Ma vásároltam egy játékautót... (2018.05.10. 15:34) Ha nem jó az ajándék...
  • bogarász: Kedves Droli! Kicsit kései a hozzászólásom, de ma pont így jártam. csak más termékkel. Már a tábl... (2012.02.11. 15:36) Sajt, Penny Market, botrány
  • Attila__: A www.gyerunkvasarolni.hu weboldalon gyerekjáték végiglapozni a legfrissebb akciós újságokat és ka... (2011.12.15. 21:03) Akciós újságban csak magyarul!
  • flippant: Árufeltöltőnek hol lehet jelentkezni? Milyen végzettség kell hozzá? Könnyű árufeltöltőként elhelye... (2011.12.12. 17:50) Dolgozzunk hiperben! Az árufeltöltő feladatai
  • Rézszakáll: És a karalábéra tesznek érzékelőt?? Mert, hát a karalábé, és a zsömle, stb. könnyen pakolható csip... (2011.06.26. 13:06) Önkiszolgáló pénztár
  • Utolsó 20

Mentsük meg a dunakeszi tőzegtavakat!

2009.11.05. 12:45 Droli

Mármint az Auchantól, mely (még több) parkolót kíván építeni ide. Erről már írt dr. Kriska György a blogjában, de már szerepelt a Népszabadságban és a Vastagbőrön is az ügy. Viccesen mondhatnám, hogy a multinacionális pénztőke harcol az érintetlen természet ellen, de ez az ügy most egyáltalán nem vicces.

A Dunakeszi Auchanról tudni kell, hogy egy rendkívül forgalmas áruház, nem túlzás kijelenteni, hogy alighanem az ország három legforgalmasabb hiperáruházában is benne van. Tehát az emberek szeretik a dunakeszi Auchant. S itt kezdődnek a gondok.

Ugyanis az emberek többsége autóval érkezik, mivel a dunakeszi Auchan a világ végén van. Megoldás lehetne a kerékpár vagy a bevásárlótricikli, de hát kétségeink ne legyenek, ismerjük honfitársaink közlekedési kultúráját, anyázás lenne az autósok és a kerékpárosok között, tehát ez nem járható út (a közlekedési kultúránk egy másik, hosszabb téma, ebbe most ne menjünk bele...). Gyalog messze van mindentől, a BKV-t meg sajnos ismerjük... Szóval nem véletlen, hogy a vásárlók főleg autóval közelítik meg az áruházat. Az áruház meg mondhatja: nekem meg kell oldanom a problémát, a parkoló dugig, mit csináljak?

Ez viszont nem jogosítja fel őket egy természeti csoda elpusztítására!

Ha lehetne egy javaslatom: a parkolóra fordítandó pénzt költsék arra, hogy jobb legyen a BKV-összeköttetés az áruház és az agglomeráció között. (Nem titok, az áruházak fizetnek azért, hogy kijárjon hozzájuk a busz.) Más kérdés, hogy az embereket is rá kellene nevelni arra, hogy a környezetszennyező autó helyett más, alternatív megoldással jussanak el a "vásárlói templomokba". Például csinálhatna az Auchan egy olyan akciót, hogy aki BKV-val jön ki hozzájuk (azaz nem autóval, ezáltal csökkenti a parkoló zsúfoltságát), s 5000 Ft felett vásárol, az kap ajándékba egy kis csokimikulást, ha a BKV jegyet (vagy bérletet) és a blokkot felmutatja a vevőszolgálaton. Nem semmi PR értéke lenne a dolognak, pláne, ha találnak valami jó szlogent, pl. az "Auchan a környezetért" vagy valami ilyesmi. Hogy költsége van a dolognak, mégpedig a csokimikulás? Visszakérdezek: a színes prospektusoknak, melyeket az ügynökség és a nyomda készít méregdrágán, valamint szintén nem olcsón terjesztik, hogy aztán a többsége olvasatlanul a kukában landoljon, szóval annak nincs költsége?

Vagy találjanak ki bármilyen más megoldást, mely arra ösztönzi a népet, hogy ne autóval menjen vásárolni (lehetne ez egy inygenes buszjárat is akár), de hagyják érintetlenül a lápot! Annyi mindent lebetonoztunk már - például a dunakeszi láp eredetileg ennél sokkal nagyobb volt -, legalább azt a kevés érintetlen területet, ami maradt, azt hagyjuk meg!

 

48 komment

Címkék: auchan vevő környezet hiper

A bejegyzés trackback címe:

https://hiper.blog.hu/api/trackback/id/tr271498182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yetii 2009.11.05. 14:11:42

Már csak arra nem gondoltál, hogy az emberek hipermarketbe bevásárolni mennek. Namármost ha bevásárolni mennek, akkor vesznek is soksok mindent, amit nem tud hazavinni BKV-val, tehát akkor is autóval fognak menni, ha jobb lenne a BKV közlekedés arrafelé.
Ha ezen változtatni akarsz, akkor a tömegközlekedés fejlesztésén kívül azt is meg kellene oldani, hogy olcsón(vagy bizonyos érték felett ingyen) és egyszerűen elintézhetően hazaszállítsák azt, amit vásárolsz.

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.11.05. 14:13:26

A probléma nem feltétlenül a közlekedéskultúrával van, hanem magával az áruház elhelyezkedésével.

A hipermarketek és a nagyobb áruhuzák tudatosan a város szélére épülnek azzal, hogy oda úgyis majd kijárnak az emberek, ha pedig már autóval mennek, akkor többet fognak vásárolni. Hiába lesz jobba tömegközlekedési ellátottsága az Auchannak, aki nagybevásárolni akar, az a cipekedés miatt nem busszal fog kimenni, aki pedig csak két zsömlét meg 3 tejfölt akar venni, nem buszozik ki a halál hímvesszőjébe. Ergo az igazi megoldás az volna, ha a hipermarketek nem a város szélére települnének, hanem beljebb a városba, ahol sokkal jobb a tömegközlekedési ellátottság (lásd pl. újpesti Tecsó).

Disclaimer: Ezen komment egyedülálló írója Újpest-Városközpontban lakik, és az újpesti Tecsóig levő negyedórás utat le szokta sétálni (nem röhögteti ki magát egy megállónyi metrózással...). A nagyobb bevásárlásoknál pedig nagy segítséget jelent az Osprey Stratos márkájú túrahátizsákja.

bélabú 2009.11.05. 14:14:26

Oké, nem rossz a BKV-s ötlet... De aki egy ilyen messze (a városon szinte kívül) lévő helyre megy vásárolni, az általában nem 6 zsemlét, 2 tejet és 5 pár virslit vesz, hanem egyben tudja le a hétvégi vagy akár egyheti bevásárlást. Ennyi cuccot viszont nem hogy kényelmetlen, hanem fizikai képtelenség is hazavinni két kötélfülű szatyorban. Tehát a legjobb szándék ellenére sem lenne praktikus a buszos vagy kerékpáros bevásárlás.

bélabú 2009.11.05. 14:15:51

Basszus, amikor elkezdtem írni, még egy komment sem volt, most meg ketten is leírták előttem ugyanazt. Faszom... :-)

kispista2 2009.11.05. 14:17:47

A parkoló sohasincs tele, még karácsonykor sem.
Bővíteni szeretnék az épületet, és ezért kötelező az építési előírások alapján új parkolókat építeniük.

Magnat 2009.11.05. 14:20:21

Sztem a heti vagy havi nagybevásárlás pont nem az a tevékenység, ahol értelme lenne szorgalmazni a BKV-val járást ... két 6-os zsugor ásványvíz, alkalomadtán egy 12 dobozos tej, nyáron egy dinnye, 2-4 2 lityis dühítő vagy dobozos gyümölcslé ízlés szerint, mosópor, öblítő, 24-es retyópapír, konzervek, és akkor az aprót még nem is említettük... ugye nem gondolod komolyan, h ezzel fel lehetne szállni egy tömegközeledési eszközre, plusz onnan hazacipelni? A láp lecsapolása egy másik dolog (nem ismerem a helyet), de amennyire én látom, BKV-val azok járnak bevásárolni, akiknek annyi idejük van, h kimennek egy héten 2-3 alkalommal ... az meg nem kevéssé szennyezi a környezetet, mint egyszer kimenni kocsival.

privateer 2009.11.05. 14:40:18

Nekem sajnos nincs kocsim, de néha kénytelen vagyok az immáron külön lakó anyámtól elkérni a kocsiját, hogy a havi (nem heti) bevásárlásom letudjam. Ha mégse tudom megtenni, na akkor kezdődik a BKV-s horror. :( Pedig nincs messze a Savoya Park.

cherrypie 2009.11.05. 14:41:45

Itt lakom a környéken, gyerekkorom nyarainak jelentős része telt el a volt lápon és tőzegtavakon, már az M0-s betett az egésznek szerintem. De azt te se gondolhatod komolyan, hogy egy csokimikulásért a havi nagybevásárlást a 126-os buszon fogják hazavinni a népek, se annyi kezük nincs hogy elférjen az áru, se annyi izmuk, hogy elbírják azt... Értem én a kezdeményezést, de az ötlet nettó hülyeség, ezzel semmit nem lehet elérni, csak kiröhögik a környezetvédőket.

tompus 2009.11.05. 14:47:10

Droli!

Jártál te már arra? Azokat a tőzegtavakat még nagyon nagy jóindulattal sem lehet természeti csodának nevezni. Még egy parkoló is szebb lenne.
A legjobb persze az lenne, ha a bkv busz nem kerülné meg az egész épületet, hanem megállna a káposztásmegyeri bekötőnél.

pancsi 2009.11.05. 14:47:58

Az előttem kommentelők már leírták, a postoló miben látja rosszul a dolgot. De ha már minden áron környezetvédelem és alternatív javaslattétel osan felé, akkor esetleg a parkoló vízszintes helyetti függőleges irányú bővítése (parkolóház). Tudom, ez drágább, mint lebetonozni a mocsarat, de megfelelő nyomással rákényszeríthetőek lennének. És azért attól sem félek, hogy az extra ktg nem jönne be nekik.

vidi-master 2009.11.05. 14:51:11

@Magnat: a posthoz való hozzászólásoddal nincs gond, de "BKV-val azok járnak bevásárolni, akiknek annyi idejük van, h kimennek egy héten 2-3 alkalommal ... az meg nem kevéssé szennyezi a környezetet, mint egyszer kimenni kocsival." - ez nagy butaság, tévhit. Az egy utasra jutó CO2 kibocsátás egy nagyságrenddel kevesebb a buszközlekedésben, mint a személyautós közlekedésben (nem is beszélve a még környezetbarátabb troli,villamos,metro közlekedésről). tehát nemhogy 3, hanem 9-10 utazás jár hasonló környezetszennyezéssel (eltekintve attól a ténytől, hogy a busz akkoris jár, ha 10-en, ha 20-an és ha 30-an utaznak rajta).

Homeoffice 2009.11.05. 14:51:58

@tompus:

Figy, öreg. Azt hiszem a természet nem a TE ízlésed szerint találta ki önmagát.
Mielőtt azt hinnéfd hogy valahol Alsópusztáról származom, anyámék Káposztáson laknak. Sokszor jártam arra.
Bár nem nem egy hegyvidéki fenyves, de a maga módján szép.
Mintahogy a maga módján is az volt az egész környék, amit az urbanizációs folymatok miatt letaroltak.

vwxyz (törölt) 2009.11.05. 14:52:02

@kispista2: Gondolom, akkor épületet is a láp felé akarják bőveteni.

Amúgy számomra groteszk, hogy tovább akarják növelni az áruházat. Többismerősöm épp azért nem hajlandó oda menni, mert az az áruház már túl nagy nekik.

Én gyakran járok oda, tényleg mindig rengeteg szabad hely van a parkolóban, akárcsak a szemközti, szakáruházas soron. Szerintem a bővítés után sem jelenthetne gyakorlati problémát a parkoló kapacitása. Kaphatna vajon a kismadárka egyedi felmentést az építési előírások alól?

ján kádár 2009.11.05. 15:00:10

Menjenek az anyjukba!
Rohadt multik, mindent felélnének a szemét pénzükért, és miután kizsigerelték az országot majd eltakarodnak röhögve. Gyökértelen fajganajok.
Ha ebben is partner lesz ez a tetü kormány akkor rohadjanak meg!

lmpslany · http://lmpdunakanyar.blog.hu 2009.11.05. 15:01:22

Aki szerint a láp érdektelen, nézze meg dr. Kriska oldalát (a posztban is fellelhető, felgörgetni lustáknak meg www.homoktovis.extra.hu/tan12.htm )
A legnagyobb gáz, hogy maga a természetvédelmi hatóság és a dunakeszi önkormányzat asszisztál ehhez a disznósághoz.
És egy kis önreklám:
lmpdunakanyar.blog.hu
poszt ugyanerről a témáról.

ján kádár 2009.11.05. 15:02:08

Droli!
Te másról beszélsz! Nem tavakról hanem lápról van szó!

Taknyosmakikaki 2009.11.05. 15:09:18

menjen a picsába az a magyar tisztségviselő, képviselő akit megvesznek kilóra és ezt engedélyezi

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.11.05. 15:11:13

A post írója járt már arra?
15 évvel ezelőtt sem volt már az a természeti csoda, ráadásul a környéken nem egy bányató is van. Azóta megépült az auchan, az M0, és egészen dunakeszi határáig legyalultak mindent a Decathlon, a StopShop, a Bauhaus és az Electroworld kedvéért, melyeknek szintén hatalmas parkolójuk van. Mindezt ipari park néven. Dobjuk még hozá azt az apróságot is, hogy a parkolók soha(!!!) nincsenek tele.
Namost ami megmaradt az eredetileg ténylegesen lápos területből, a megnövekedett forgalom és az ezzel járó szennyezés miatt üvegbúra nélkül rövidesen bármiféle papíron létező védelemmel is el fog pusztulni, de ha vissza is nézünk az évtizedekkel ezelőtti állapotokra sem mondhatjuk, csak szintén a papírforma szerint, hogy ez egy érték lenne. Láp. Növényekkel, állítólag kétéltűekkel (ugye magyarországon minden kétéltű védett), és milliárdnyi szúnyoggal.
Növényeket és szúnyogokat találtunk mi is, még pókokat is, de amiért jóidejig jártuk a lápot: békapetecsomót egy darabot sem. Homoktövisből nem tudom mennyi maradt az építkezések után.

Az üzleti érdek mindenhol nagyobb úr, mint a környezet, ha elég korrupt a döntéshozás.
Újpesten ez sokszorosan igaz az önkormányzatra, Dunakeszi helyi ügyeit viszont annyira nem ismerem.
Pesterzsébet és Soroksár határán épült bevásárlóközpontok ugyanígy kb 15 éve természetvédelmi területek voltak, fácánok, szarvasok, nyulak éltek nagy számban a területen. Mára nem sok maradt belőle...

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.11.05. 15:15:11

Ezaz! Jönnek az értelmes ötletek( vigyél havonta harminckiló ásványvizet biciklin, vagy kezedben), ja és már van olyanunk is, hogy rohadt multik rabolnak..

Vicces. Dunakeszi vagy Budaörs miből csinál utakat? A nemadózó polgárokból? Nem.

ján kádár, intelligens barátocskám, nézz utána a dolgoknak. Mióta van Auchan Mo-n és mennyit adóznak és hányan mentek ki az országból eddig?

A primitív agyaddal te arra gondolsz mikor egy sóher csavargyár jön, és már eleve mobilra építkeznek, és négy évig vannak itt, amíg nem kell adózniuk. A hipermarketek rohadtsokat adóznak, mivel kevés magyar adózik és gazdaságilag még mindig kb a 19-ik században gondolkodnak (nincs eladható technikai termékünk) kétszer is megkéne gondolni azoknak a cégeknek a szapulását, ahol te:
-olcsóbban megkapot a krumplit.
-fél országot eltartják adóval.

Illetve szapulni lehet, csak minek.
Ha nem természetvédelmi területre építkeznek, hanem egy olyan helyre, ahova bárki építkezhetne, akkor felesleges ugrálni. Egy szép hely, akik oda jártak sétálni természetes, hogy sajnálják. De azért nem katasztrófa, történt már ilyen. Főleg az idősebbek életében biztosan volt már olyan, hogy egy gyerekkori emlékhelyen, egy legelő vagy bármi helyén ma iroda, benzinkút stb áll.

Veér Farkas 2009.11.05. 15:15:41

Vigyél már haza biciklin vagy gyalog 12x2 liter ásványvizet, te nagyon hülye!

A bevásárlóközpontba nem 10 deka párizsiért meg 2 zsömléért mennek az emberek.
És ez így van mindenhol a világon.

Lehetne esetleg anyád hátán menni? Hátha kevesebbet fogyaszt, mint egy ló. Bár amilyen marha gyereke van, még ez sem biztos.

bodonmaria 2009.11.05. 15:17:19

Majd most sokan közületek letámadtok.. Nem baj.
Én csak azt szeretném mondani, megértem, miről ír Droli!
Magam is sokat jártam arrafelé régebben, amikor nem volt Auchan. Nagyon szép ártéri erdők voltak arrafelé meg az a bizonyos láp.
Ami lehet, sokaknak nem mond semmit.
De anno tele volt fehérkócsagokkal, gólyállak, siklók is éltek arrafelé és egyéb állatfajok, melyeknek az jelentette az otthonukat.
Most nincsen láp, tele van minden emberekkel, autókkal, nem jönnek már vissza ezek a kis állatok. Vajon mos hova tudnak menni táplálkozni és az életüket élni??
Jó, kell a bevásárlóközpont. Igen, magam is járok arrafelé, de nekem mindig eszemben van ez is, amiről Droli írt. Ezt már nem lehet visszacsinálni. De akkor viszont, ami maradt, azt hagyni kell békén, hogy kialakulhasson benne egy kis mikroközösség. Hátha újra feltámad az a vidék.

Kerti Öröm 2009.11.05. 15:17:56

Szerintem 4-es metró épitése helyett több értelme lett volna a 3-as metrót eddig meghosszabbitani. Mellesleg amúgy is már rég igérték a Káposztásmegyerieknek, hogy odáig meghosszabbitják a 3-as metrót, és onnan már csak 1 megállót kellene hozzáépiteni.

A busz sajnos nagyon lassú és ritkán is jár, igy nem csoda, hogy mindenki gépkocsival megy oda.

sunázósün 2009.11.05. 15:21:28

Épüljön csak meg. Faszom, máskor meg azért megy az ugatás, hogy miért a városban épülnek ezek.
Most meg az a baj, hogy kinn van a picsába ezért oda kocsival mennek. Van sapka, nincs sapka...
A végén még HanyIstók is reaktiválja magát és tiltakozni kezd.

bodonmaria 2009.11.05. 15:27:25

Bár ez nem ide tartozik, de ha mindenki megenne naponta két három szem homoktövist egy kanál mézzel, az influenza erre sem járna.

gentry 2009.11.05. 15:33:03

Remélem hamarosan láthatunk majd itt egy videot arról, hogyan lehet 20-25 Auchanos szatyrot + 2-3 zsugorfólia ásványvizet biciklivel vagy BKV buszon hazaszállítani...

johevi 2009.11.05. 15:33:51

Oda járok, ugyhogy bizton állíthatom:
RENGETEG SZABAD PARKOLÓ VAN !!!!!!! Az a probléma, hogy a (szabad) parkolók nem rögtön az áruház bejáratánál vannak, hanem esetleg egy távolabbi ( akár 50 méterre... ) lévő sort kellene megkezdeni, feltölteni, ez nem tetszik az autósoknak.
Ha rajtuk mulna, a Bauhaushoz hasonló DriveIn módszerrel vásárolnának, még a pultok közé is bemennének autóval.
Egyébként az egész terület egy kibaszott nagy parkoló: egyik oldalon az Auchan, másik oldalon egymás után a Decathlon, Electroword, Bauhaus, Norautó, és a két sor között végig parkoló, plusz az áruház két végében is. Nem kell több!!!

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.05. 15:38:37

Nem tudom, hogy a poszt írója rendszeresen vásárol-e az ominózus áruházban, mert én igen. És tudni illik az áruháznak akkora parkolója van, hogy az még a karácsonyi csúcs idején sincs 100%-ban tele, nem a bejárat 100m-es körzetére gondolok, azon kívül is vannak helyek, csak hogy lusta gyalogolni az ember az már más kérdés. Illetve sokkal inkább arra kélne az áruháznak fektetnie a hangsúlyt és a pénzt, hogy újabb bevásárlókocsikat szerezzen be, mert abból egy hétvégi csúcs esetén is hiány szokott lenni!

johevi 2009.11.05. 15:45:30

@johevi:
Itt van a konkrét példa:
maps.google.hu/maps?hl=hu&ie=UTF8&ll=47.607624,19.115642&spn=0.005425,0.009624&t=h&z=17
Látni, hogy az áruház oldalában áll minden autó, a kihajtó út másik oldala szinte üres. És mindig ez van, szóval van ott szabad parkoló elég

_janek- 2009.11.05. 15:55:56

Mellesleg ki van hagyva mégegy áruhárnyi hely a Decathlon és az elcrtoWorld között építsenek ott parkolót, teljesen mindegy, hogy 100m-re vagy 200-ra van a sok üres hely.
Több értelme lenne a forgalmat átszervezni, hogy Csütörtökön és Pénteken az Áruház és a Külső szilágyi ut között megtett út ne 20perc legyen...

ostván 2009.11.05. 16:00:33

Javaslat: Abban az "ipari parkban" eddig beépült kereskedelmi egységek jelenlegi parkolóit közössé lehetne tenni (mármint jogilag, mert ténylegesen most is az). A madaras meg építsen úgy további eladóteret, hogy ne növekedjen a lebetonozott terület. Mert az tényleg árt a természetnek és ha nem indokolt, akkor ne tegyünk kárt. Ez a kérdés tömegközlekedéssel tényleg nem oldható meg.

vwxyz (törölt) 2009.11.05. 16:17:08

@maxt: "ha vissza is nézünk az évtizedekkel ezelőtti állapotokra sem mondhatjuk, csak szintén a papírforma szerint, hogy ez egy érték lenne"

@s_timcsi, johevi: Olvassatok is, ne csak írjatok!

bejgli 2009.11.05. 16:35:19

Ezt a problémát valószínűleg csak az egzisztencialista detektívek tudnák megoldani. Gyorsan hívni kéne őket, mielőtt még Shania énekelni kezd.

paaj 2009.11.05. 16:36:01

Szeretném nyomatékosan kijelenteni, NINCS parkoló hiány a dunakeszi Auchannál. Rengeteg szabad parkoló van a legnagyobb csúcsban is. DE! A mélyen tisztelt vásárlóközönség a bejáratok 50 méteres körzetében óhajt parkolni és nem hajlandó messzebbről ( értsd 1/2 perccel több séta ) tolni a bevásárlókocsit. Ez pedig nem indok újabb parkolóra. Szóval nem kell új parkoló.

vwxyz (törölt) 2009.11.05. 16:38:51

Akkor még egyszer azoknak, akik lusták visszaolvasni:
"kispista2 2009.11.05. 14:17:47
A parkoló sohasincs tele, még karácsonykor sem.
Bővíteni szeretnék az épületet, és ezért kötelező az építési előírások alapján új parkolókat építeniük."

dw1 · http://bpcity.hu 2009.11.05. 16:40:13

az a bevásárlótricikli nem is rossz ötlet. ugyan én a savoyába járok, simán használható lenne.

kertesház és jó út kell hozzá.

johevi 2009.11.05. 16:42:41

@vwxyz:
A dunakeszi Auchan Magyarország legnagyobb alapterületű áruháza. Mit akarnak még???

sunázósün 2009.11.05. 16:57:39

@johevi: meg fogsz lepődni: még nagyobb profitot!

vwxyz (törölt) 2009.11.05. 17:02:04

@johevi: Tudom, és korábban ezt írtam: "számomra groteszk, hogy tovább akarják növelni az áruházat". Te tényleg nem olvasol vissza.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.11.05. 17:25:38

@vwxyz:
Nem kell kivételt tenni, hanem a távolabb eső helyeket sűrűbbre kell felfesteni, így hipp-hopp lenne csomó új parkolóhely a bővítéshez.

kispista2 2009.11.05. 17:41:16

@johevi: A parkoló nincs tele, de az áruház gyakran zsúfolt. Így több helyre van szükség, hogy a prolik minél több szart megvehessenek.
Olyat is olvastam valahol, hogy egy IKEA épülne.

Az építési szabályzat alól nem adható egyedi felmentés, ahhoz törvénymódosításra lenne szükség.

Nyitott parkoló helyett parkolóházat ott építenek, ahol drága a földterület (szabadtéri parkoló kb 200 e ft, parkolóház min 1 m ft/autó)

Kerékpár/busz:
Nem mindenki vásárol 10 karton ásványvizet, pár kiló terméket nem csak kocsiban lehet elszállítani, és csúcsidóben kerékpárral gyorsabban oda lehet érni kápmegyerről, mint autóval. Ezenkívül több ruházati bolt, bank, stb van az üzletsoron, amikhez ugyancsak nem szükséges autó.
HA lenne kerékpárút, szvsz többen járnának arra bringával.

Tehetetlen Dodó 2009.11.05. 18:13:52

Megjegyzem, a láp tönkretételéért nem csak az Auchan a felelős, már azzal az idiotikus vonalvezetésű autópálya-csatlakozással is nagyot léptek a pusztítás útján.
Ezzel együtt meg kellene akadályozni ennek a hülye áruháznak a bővítését a láp irányába (meg egyáltalán...). Parkoló meg elől annyi van, hogy én még életemben nem láttam, hogy akár 2/3-ig tele lenne, pedig naponta kétszer haladok el ott, ha esik, ha fúj.

@kispista2: Áh, mostanában már bent sincs tele, inkább attól tűnik zsúfoltnak, hogy nem nyitnak elég pénztárat, így ott tolong sorban a nép.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.11.05. 22:11:21

@Lesből Támadó Szárítókötél: "A nagyobb bevásárlásoknál pedig nagy segítséget jelent az Osprey Stratos márkájú túrahátizsákja. "

... vagy a banyatank. Nem olyan rossz találmány az.

ján kádár 2009.11.06. 08:58:03

Sanche!
Ne engem okosíts mert neked még rozsdát vakartak a seggedről mikor engem már políroztak.
Egy pillanatra józanodjál ki, és figyelj, nem szégyen tanulni. Eddig hülyítettek
Az ósan megvett egy nagy terüetet felépített egy szerkezet épületet,vett bele soksok gondolát, és hátradőlve várja a sok beszállítóját akik 60 nap után kaphatnak fizetséget az árujuk után.
Hogy mennyi pénz után fizet adót, és egyebet, szaglásszál szét, és utána pampogjál.
Nyeretlen kezdő vagy, még tanulnod kell!

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.11.06. 11:07:54

Nos, ezer bocsánat mindenkitől hogy tegnap nem tudtam résztvenni a vitában, hosszú nap volt a munkahelyen.

@yetii: "Ha ezen változtatni akarsz, akkor a tömegközlekedés fejlesztésén kívül azt is meg kellene oldani, hogy olcsón(vagy bizonyos érték felett ingyen) és egyszerűen elintézhetően hazaszállítsák azt, amit vásárolsz. "

Remek ötlet! Az emelkedő benzinárak mellett lehet, hogy lennének, akik a fizetnének, hogy házhozszállítsák az árut.

@Magnat: "Sztem a heti vagy havi nagybevásárlás pont nem az a tevékenység, ahol értelme lenne szorgalmazni a BKV-val járást ..."

Természetesen nem arról van szó, hogy a heti nagybevásárlásnál vigye haza az 5 fólia ásványvizet meg a többit BKV-n... Nemcsak heti vásárlók vannak.

@tompus:
"Jártál te már arra? Azokat a tőzegtavakat még nagyon nagy jóindulattal sem lehet természeti csodának nevezni. Még egy parkoló is szebb lenne. "

Meglehetősen sokszor. Amúgy én sem vagyok szép, de ettől a természet csodája vagyok :-) S nem örülnék, ha parkolót építenétek rám :-)

@pancsi: "De ha már minden áron környezetvédelem és alternatív javaslattétel osan felé, akkor esetleg a parkoló vízszintes helyetti függőleges irányú bővítése (parkolóház). Tudom, ez drágább, mint lebetonozni a mocsarat, de megfelelő nyomással rákényszeríthetőek lennének."

Ez az ötlet is tetszik. Kedves áruházvezetők, már lehet válogatni az ötletekből!

@kispista2: "
Kerékpár/busz:
Nem mindenki vásárol 10 karton ásványvizet, pár kiló terméket nem csak kocsiban lehet elszállítani, és csúcsidóben kerékpárral gyorsabban oda lehet érni kápmegyerről, mint autóval. Ezenkívül több ruházati bolt, bank, stb van az üzletsoron, amikhez ugyancsak nem szükséges autó.
HA lenne kerékpárút, szvsz többen járnának arra bringával. "

Még egy nagyon jó gondolat.

@s_timcsi: "Nem tudom, hogy a poszt írója rendszeresen vásárol-e az ominózus áruházban, mert én igen. És tudni illik az áruháznak akkora parkolója van, hogy az még a karácsonyi csúcs idején sincs 100%-ban tele, nem a bejárat 100m-es körzetére gondolok, azon kívül is vannak helyek, csak hogy lusta gyalogolni az ember az már más kérdés."

Átírjam a poszt címét "A lusta vásárlók miatt ki kell irtani a lápot?" Mert ezek szerint erről van szó, vannak a lusta emberek, másrészről meg az áruház ad erre egy rossz választ.

@maxt: "Az üzleti érdek mindenhol nagyobb úr, mint a környezet, ha elég korrupt a döntéshozás."

Ezt a mondatot kiemelem, s nemcsak neked válaszolok, hanem mindenkinek. Meddig mehetünk el a természettel szemben (kényelmi szempontok miatt)? Pl. Budapest közlekedési problémáit remekül meg lehetne oldani, ha lebetonoznánk a Dunát; nem lennének zsúfolt hidak, az észak-dél átjárás príma lenne, megszűnnének a dugók, mindenki boldog lenne - kivéve a Dunát. Aztán meg az embereket, mert nem lenne hová leengedni a szennyvizet, a vízvételezés sem lenne egyszerű (mi lenne a természetes vízkészlettel, ha elterelnék a Dunát?), arról nem beszélve, hogy Budapest megszabadulna egy szép természeti adottságától, aztán meg mesélhetnéd a gyereknek a betont. Szóval a civilizáció vs. természet kérdése kicsit bonyolultabb probléma. Persze, ha lebetonozunk mindent, tök jó lesz, de ne tessék csodálkozni például azon, ha aztán meg nem lehet kimenni a napra a káros sugárzások miatt. De ez már messzire vezet...

Nagyon örülök, hogy a téma megkapta a publicitást, s köszönöm az ötleteket.

ján kádár 2009.11.06. 12:37:31

Kedves természetért aggódó olvtársak!
Már a Nacional Geographic is lehozta terjedelmes cikkben a láppal kapcsolatos cikket!

www.geographic.hu/index.php?act=napi&rov=1&id=14144
süti beállítások módosítása