HTML

hiper

A hipermarketek és a kereskedelem csodálatos világa. Nézzünk a dolgok mélyére! Hogyan működik a hiper? Ha van ötleted, témád, vagy posztot szeretnél írni a témával kapcsolatban, akkor küldj e-mailt a következő címre: droli99@gmail.com

Utolsó kommentek

  • Szabina Petroczki: Üdvözlöm! Azt szeretném kérdezni hogy mit tegyek a következő dologban?Ma vásároltam egy játékautót... (2018.05.10. 15:34) Ha nem jó az ajándék...
  • bogarász: Kedves Droli! Kicsit kései a hozzászólásom, de ma pont így jártam. csak más termékkel. Már a tábl... (2012.02.11. 15:36) Sajt, Penny Market, botrány
  • Attila__: A www.gyerunkvasarolni.hu weboldalon gyerekjáték végiglapozni a legfrissebb akciós újságokat és ka... (2011.12.15. 21:03) Akciós újságban csak magyarul!
  • flippant: Árufeltöltőnek hol lehet jelentkezni? Milyen végzettség kell hozzá? Könnyű árufeltöltőként elhelye... (2011.12.12. 17:50) Dolgozzunk hiperben! Az árufeltöltő feladatai
  • Rézszakáll: És a karalábéra tesznek érzékelőt?? Mert, hát a karalábé, és a zsömle, stb. könnyen pakolható csip... (2011.06.26. 13:06) Önkiszolgáló pénztár
  • Utolsó 20

Önkiszolgáló pénztár

2010.01.08. 08:09 Droli

Az önkiszolgáló pénztárgépről volt egy nagyon jó cikk az Origón. Röviden összefoglalva: nyugaton már alkalmazzák ezeket, de Magyarországon nem merik, mert egyrészt nagyon drága a telepítése, másrészt meg – most hogyan is fogalmazzak finoman – a vásárlók szétlopnák az áruházat. Bevallom, én nem tartom akkora nagy durranásnak az önkiszolgáló pénztárt. Van szerencsém naponta találkozni ilyennel, ezért van némi személyes tapasztalatom is, erről írnék egy keveset.

 

Írországban a Tescoban láttam ilyet; úgy képzeljétek el, hogy két pénztárnyi helyen telepítenek 4-6 ilyen önkiszolgáló pénztárgépet, ami tulajdonképpen egy monitor, egy szkenner, és különböző „nyílások”: blokk-kiadó nyílás, pénzbedobó nyílás, kártyabefogadó-nyílás, stb. A pénztárak végén áll a pénztáros kislány, aki a saját monitorján figyeli, ki mit szkennelt el éppen, és szükség esetén segít. Így munkaerő szempontjából jól jár az áruház: egy pénztáros kezel 4-6 pénztárgépet egyszerre, tehát kivált 3-5 embert. A többi szempontból viszont... lássuk:

 

Néhányan állítják, hogy azért jó az önkiszolgáló kassza, mert gyorsabb. Hát, annak minden bizonnyal, aki már látott kasszát. De a többség csak tanácstalanul forgatja az árut, keresi a vonalkódot, és próbálja a szkenner felé irányítani, kevés sikerrel. Hiába, a pénztáros munka is egy szakma, egy jó pénztáros átlag 15 vagy több terméket szkennel és csomagol percenként, és a visszajáró pénzt is vissza tudná adni csukott szemmel. Hozzáteszem, ezek az önkiszolgáló pénztárak elég részletesen írják, mikor mit kell tenni, hová kell tenni a pénzt vagy a kártyát, szóval ebből a szempontból nem nehéz kezelni. Nagyon hasznosan tud akkor működni, ha nagy tömegben, mikor hosszú sorok vannak, nem „amatőrök” foglalják le, hanem olyanok, aki már gyakorlottak ezen gép használatában, mert akkor olyan, mintha 5-6 pénztárral több lenne nyitva.

 

Magyarországon azért nem fogják bevezetni, mert biztonsági szempontból kevésbé vagyunk megbízhatóak. Valljuk be őszintén, honfitársaink jó része nem szkennelne el mindent, az ellenőrző kislány meg egyszerre nehezen tud követni 4 pénztárat, hogy ki hol éppen mit szkennelt, és mit rakott szkennelés nélkül a táskájába. Ezt nálam sokkal szebben megfogalmazták az áruházak szóvivői, be is teszem ide, gyönyörködjetek benne :-)

 

"Külföldön a Tesco áruházakban is vannak ilyenek, de az más közeg, más kultúra, más versenykörnyezet" - közölte a Tesco szóvivője, Hackl Mónika, azt azonban nem akarta részletezni, hogy miben más a magyar vásárló, mint a külföldi. Az Auchan szóvivője, Gillemot Katalin arra hivatkozott, hogy a hipermarketjeikben a vásárlók szeretik a pénztárosok kedvességét, és azt is, hogy bezacskózzák nekik az árut, ezt a szolgáltatást pedig nem akarják elveszteni.

Óvatosan fogalmazott Laber Zsuzsa, a Spar szóvivője is. Azt mondta, nem áll szándékukban megbántani a magyar vásárlókat, akiknek túlnyomó része becsületes, de a válsággal együtt megszaporodtak náluk a bolti lopások, amelyek száma az alacsony életszínvonal és a munkanélküliség miatt amúgy is magas. Szerinte még nem jött el az ideje, hogy az önkiszolgáló kasszákat bevezessék itthon, mert bár nagyon "modern és innovatív eszköz", de még nem világos, hogy "a kereskedőnek nem lenne-e kárára".

 

Szóval ebből sem lesz semmi.

 

56 komment

Címkék: pénztár hiper

A bejegyzés trackback címe:

https://hiper.blog.hu/api/trackback/id/tr491655224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.01.09. 09:55:13

RFID-s megoldás kellene, amihez nem is kellene elhúzni az érzékelő előtt az árut. Keresztültolná az érzékelő előtt a vásárló a kocsit, és azonnal kiírná a gép a végösszeget. A pénztár végén kis sorompó, ami kinyílik, ha az ember fizetett. Ennyi.

Ez hatékonyabb is lenne, és el sem tudná dugni a szatyrába az árut. Talán csak a zöldséget. :P

Mosdószivacs 2010.01.09. 09:56:28

Hollandiaban ez sokkal fejlettebb: itt egy kezi vonalkodolvasot adnak, mikor bemesz az uzletbe, azzal vasarlas kozben (tipikusan amikor a kosarba rakod az arut a polcrol) leolvasod. Igy egybol tudod az arat is, pontosan (a cimkekkel itt is baj van neha), masreszt a vegen nem kell minden ujra elobanyaszni a kosarbol.

Tehat a fizetes ugy megy, hogy visszaakasztod a kezi scanner-t, es bankkartyaval fizetsz, es mehetsz isten hirevel.

Az ellenorzes ugy megy, hogy fizetes elott neha, 6-8-10 alkalmankent (ez a korabbi ellenorzesekkor talalt hibak fuggvenye) ellenoriznek: jon egy penztaros es vegigscanneli az osszes arut a kosaradban, hogy ellenorizze, hogy amit te lescanneltel, az ugyanaz-e, mint ami a kosaradban van.

Egesz zokkenomentesen muxik es tenyleg sokkal egyszerubb a vasarlas. Az elonye, hogy ugyanugy 6-6 sima es self-scan penztar van, de amig a sima penztaraknal a szokasos sorok vannak, addig a self-scan-nel meg sose lattam - gyorsan megy ugye.

TreF7 2010.01.09. 10:14:15

Ausztráliában még ellenőr sem volt az automata kasszáknál, csak a rendes kasszában ülő hölgy nézett oda néha. Csak kártyával lehetett fizetni, és semmi fennakadás nem volt. Biztonsági őrt sem láttam sehol az áruházakban, max. köszönőembert a bejáratnál.
Volt olyan ajándéküzlet, ahol a kb. 100nm-es üzletben egy eladó volt összesen, mégsem hordták szét.:-)

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.01.09. 10:17:15

@TreF7: életszínvonal kérdése, a gazdag országokban ez nem meglepő

Ha mondjuk már 20-30 éve élnénk mi is ilyen színvonalon, akkor nálunk is ez lenne, mert ez kialakul idővel.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.01.09. 10:23:32

olaszorszagban az egyik aruhazlanc ugy oldotta meg ezt a kerdest, hogy regisztraciohoz kototte az onkiszolgalo penztar hasznalatat. (bar szerintem eleg lenne a kp-s fizetest letiltani)

ha azonositva vagy, akkor kisebb esellyel probalsz lopni. aki pedig gyanus, az nem kap kartyat, ennyi az egesz.

miutan kevesen regisztraltak, valodi elonyuk van: az onkiszolgalo reszen tenyleg nincs sor

Szelíd hangorkán 2010.01.09. 10:36:49

El tudnám képzelni azt a tökölést, ami itt menne a Tecsóban, ha mindenki magának húzná le az árut. :) A zöm még a bankautomatával is bajban van, nemhogy még pénztárazzon is magának.

Pdudas 2010.01.09. 10:40:03

Szlovéniában van ilyen. Koperben az Intersparban.
Kb 3 méter széles helyen van 4 ilyen gép (2-2 egymás mögött). Egy alkalmazott segít a használatában (szóval 3 munkaerőt spóroltak).
Működése a következő: lehúzod a vonalkódot, aztán a terméket a szatyorba kell tenni amit a gép automatikusan ad. Ha nem rakod a szatyorba, akkor nem fogad el újat (mérleg a szatyor tárolására kialakított felület). Egyébként kényelmes és gyors.

KáKá 2010.01.09. 10:40:10

Ajánlom az önkiszolgáló pénztári rendszer tesztelését pl. az ózdi Tesco-ban. Ott sok vásárló már eddig is "önkiszolgált", megvan a rutinjuk.

HeMK · http://tiszakecske.blog.hu 2010.01.09. 10:45:09

Szép emlékem ezzel kapcsolatban nekem viszont van Magyarországról! Bár nem hipermarketről van szó, hanem egy bakonyi kis faluról...

nyáron, gyümölcsöt árult a háza előtt egy termelő, néhány kiló gyümölcs volt kint, mérleg, súlyok, meg egy kassza, plusz a gyümölcsök kilónkénti árfolyama... lemérted, bedobtad és ennyi.

mi a barátaimmal inkább többet dobtunk be érte, mint kevesebbet, kellemes csalódás volt az egész légkör

és ez is Magyarország, csak valami "tisztább" része...

hgregory 2010.01.09. 10:46:53

@KáKá: Ne hazudjál léccives, mert Koperben a Mercator Centerben is van önkiszolgáló pénztár!!! :D

kalamajka1 2010.01.09. 10:47:49

Szerintem ez néhány év múlva nálunk is bevezetésre fog kerülni.

Emlékszem még a 60-as években - amikor az önkiszolgáló boltokat be akarták vezetni - egyesek azzal érveltek, hogy Magyarországon ezt nem lehet megvalósítani, mert akkor mindenk lopni fog.

És mégis bevezették.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.09. 10:54:23

Hah, a spar vezetoje nem tudja,h Mo a 20. legjobb hely a foldon ;)
De amugy tenyleg, melyik magyar vallalkozo merne a fent vazolt megoldast alkalmazni?

@agyvihar: a magyarok zsenialisak, de tenyleg. kitrukkoznek :)
ha lattal mar olyat, azt,h oldjak meg mikor semmit sem vesz a vasarlo? 0Ft -os fizetes es mehet siman?
amugy tetszene, az tenyleg gyorsit

Wuff 2010.01.09. 10:55:13

Rohadjon meg a Spar. Többször volt olyan, hogy több árut ütöttek be, mint amit vettem, máskor nem sikerül visszaadniuk rendesen. Persze ezek mind "véletlenül". Nem tudom, hogy ez csak a pénztárosok inkompetenciája, vagy ki van adva nekik parancsba a lopás, de nagyon bosszantó. A boltban meg annyi biztonsági van, mint a hiéna, hogy rohadjanak meg. Zárójelesen megjegyezném, hogy a kamerát ugye már feltalálták, lehetne használni. Úgyhogy Laber Zsuzsa, én nem fogalmazok óvatosan: ugye tudod hova menjetek?

Kerámia_53 2010.01.09. 11:00:25

Magyarországon tutire be fogják vezetni! Magyar emberek: 2x -es szorzóval fizetnek majd, hogy a t.b.c. megélhetési tetvek ingyen mehessenek ki, mint most is....

Kerámia_53 2010.01.09. 11:01:32

@kalamajka1: Persze, így lehetett a 120000 bunkó analfabéta állatot (=biztonsági őr) alkalmazni...

Netuddki. 2010.01.09. 11:13:04

Mondjuk ehhez az kellene, hogy az emberektől ne szedje el az állam a pénzük nagyobbik részét. E miatt vannak a fizetések is a béka segge alatt. E miatt ilyen nagy a munkanélküliség.
E mellett viszont tudjuk nagyon jól, hogy a magas adók gyakorlatilag kevesek jólétét (politikusok, ilyen olyan közpénzből fizetett vezetők, BKV vezetők, stb.) biztosítják és nagyon kis részéből szolgáltat vissza az állam. Azt is nagyon alacsony színvonalon és pazarlóan.

A fenti okot tartom a legfőbb oknak, hogy itt az emberek jó része trükközni kényszerül. Ezzel állami szintre emelve rontják az emberek morálját és kriminalizálják a társadalmat.

Na ezek miatt nem fog még sokáig önkiszolgáló kasszás áruház nyílni Magyarországon. Legfeljebb próbaképpen, akkora biztonsági háttérrel, hogy drágább lesz üzemeltetni, mint egy hagyományosat.

Netuddki. 2010.01.09. 11:15:29

@Roa: Ha mindenki beírna a panaszkönyvbe, és a megfelelő helyeken megtenné a feljelentést, akkor az áruház is jobban odafigyelne kiket alkalmaz.
Te mit tettél, hogy a dolog megszűnjön?

zsákzoli 2010.01.09. 11:15:50

Miért cél az,hogy még több munkanélküli legyen?Öröm,ha kiváltunk géppel emberi munkaerőt?Miért öröm?Nem is mennék olyan áruházba,ahol ilyen robotokat telepítenének.Most milyen munkát adnál a 120000 bunkó őrnek?Milyen fajta nép vagyunk mi?Élvezzük a másik baját?Azt gondolom,a mai európában a magyar a legtahóbb nép,velem együtt.

stüszi 2010.01.09. 11:17:36

@HeMK: Keleten is próbálták,csak már a kertből ellopták a cuccot,és nem volt mit kitenni. Ja, és nem volt mire mert azt is lenyúlták a svédek.

zsákzoli 2010.01.09. 11:22:25

@stüszi: A cigányokra gondolsz?Márminthogy ellopják a kertből a zöldséget.Kár hogy nem olimpiai bajnokok,akik 200 ezer életjáradék mellett marihuanát termesztenek,aztán meg ellógnak a bíróságról...

pefki 2010.01.09. 11:24:29

@Roa: A pénztáros (egy multinál)soha nem téved szándékosan mert hiánynál és többletnél is lebasszák!

Netuddki. 2010.01.09. 11:27:14

@stüszi: B+, muszáj itt is cigányoznod? Magyarországon hány roma származású politikus van? Ezekből hány nem roma származású vesz fel alaptalanul költségtérítést? Nem lehet egy népcsopotra azt mondani, hogy csak ők lopnak. Az lop aki anyagi, neveltetési hiányosságai miatt kerül hátrányos helyzetbe és persze büntetlenül megteheti.
Amit te csinálsz az a probléma elkenése. És qrvára nem vicces.

Cheradenine Zakalwe (törölt) 2010.01.09. 11:30:48

Vajon a kisebbsági önkormányzat most nincsen felháborodva az áruházak szóvivőinek burkolt cigányozása miatt?

Netuddki. 2010.01.09. 11:33:42

@Cheradenine Zakalwe: Az áruházak vezetése is pontosan tudja, hogy nem csak roma nemzetiségűek lopnak. Lop itt mindenki aki megteheti.

Levéltetű 2010.01.09. 11:35:49

Egyszerűen meg tudnának valósítani a nagy láncok egy negyedéves tesztet egy üzletükben. Akkor kiderülhetne, hogy a magyar tényleg olyan alja nép-e, mint amilyennek gondolják.

_John_Doe_ 2010.01.09. 11:37:58

Csak annyit, hogy nem a szegénységtől függ hogy ki lop. Néhány éve Egyiptomban, Dahabban, amikor még hátizsákos turisták jártak oda, láttam boltokat bezárva. Csak egy gyékény volt elé húzva, ráírva "zárva". És senki nem húzta félre a gyékényt és lopott. A nagyon szegény helyiek sem.

Igaz őket úgy szocializálja a saját családjuk is, hogy lopni bűn, nem úgy mint a mi norvégjainkat.

kovi1970 és zsákzoli kedvéért: igen, mikor norvégokat írok, romákra gondolok.

És igen, ma itthon szinte mindenki lop. A magyar is. Csak nem olyan arányban, mint mondjuk a svábok. Vagy a romák.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2010.01.09. 11:38:09

Hello, Droli :-) Először féltem az önkiszolgálóstól, hú, majd bénázni fogok, hú, majd beszólnak a mögöttem sorban állók. (Ez sosem történik meg, azóta tudom.) Akkor kezdtem el használni az önkiszolgáló pénztárat, amikor egy vásárlásnál a kissé bamba pénztáros kislány három hibát ejtett a 15 darabos vásárlásomban. Azóta szkennelek, a vonalkódot is megtalálom a cuccokon, de az igaz, hogy sokan bénáznak, főleg, ha a többi pénztárnál álló tömeget látják, és életükben először beállnak az önkiszolgálóshoz. De kisegítjük egymást :-) Nincs beszólás, szemforgatás, bajusz alatt morgás.

Amikor a közeli iskolák srácai az 1-1 szenyával fizetnének, akkor az ilyen pénztárak nagyon jól jönnek, gyorsabban fogy a sor, mint a "rendes" pénztárnál.

Csak ugye, becsület, türelem, ilyenek kellenek hozzá... Biztos itt is van, aki sumákol, egyet szkennel le kettő helyett, de nem ez a jellemző.

tom sailor 2010.01.09. 11:39:34

Jó ötlet, de csak cigánymentes területen működik.

_John_Doe_ 2010.01.09. 11:41:19

@tom sailor:
ahogy azt móricka elképzeli...

tom sailor 2010.01.09. 11:41:54

@kovi1970: Persze, nem csak ők. De főleg.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.01.09. 11:42:41

Én akárhányszor Tesco-ban járok látok olyan "vásárlót",aki elveszi a kaját / piát, amit megkíván, sétálgatva megzabálja,aztán a csomagolást leteszi éppen oda, ahol elfogyott a termék, és ez nem függ bőrszíntől. Emiatt (is) van ilyen disznóól a Tesco-kban. Ennek mentén én sem hiszem, hogy bevezetnék az áruházamban önkiszolgáló pénztárakat.Képzeljétek, hogy az ilyen "leleményes" kollégák mit rendeznének, ha önbevallós lenne a fizetés. Egyébként pont ezért járok inkább Corába. Ott - talán a picit magasabb árak és a nehezebb elérhetőség miatt - kicsit más a vásárlóközönség.

tom sailor 2010.01.09. 11:44:33

@_John_Doe_: Dolgoztam Kőbányán. 99%-ban cigányokkal volt baj. A maradék 1% belefér.

pefki 2010.01.09. 11:48:25

@sagia77: Pont ezek miatt a dolgok miatt nem lehet bevezetni nálunk az önkiszolgáló pénztárt!A sok köcsög nem bírja megállni, hogy ne zabáljon mielőtt fizetett volna!

theneverlate_Wizard 2010.01.09. 11:53:35

zsákzoli:
nem a munkanélküliség növelése a cél. de nyilván egy ember nagyobb potenciállal rendelkezik, mint egy gép. hosszú távon szerintem onnan érdemes nézni, hogy ez a potenciál valami hasznosabbat csinálhat, nem kell robot melót végeznie.

_John_Doe_ 2010.01.09. 11:55:43

@sagia77:
Corába járok, de szőlőt ott is csak felülről, mert az összes paraszt csipegeti a szemet az aljáról. Jellemzően nem cigányok.

Mr. Finger 2010.01.09. 11:56:01

Elve egy merlegre pakolsz ra cuccokat, igy nem tudsz kihagyni semmit. A csalasi lehetoseg a vonalkod atragasztasanal van, amennyiben a 2 termek sulya teljesen megegyezik, de mivel figyelnek, ugyanugy is kell kineznie. Ha alkoholt vagy (konyha)kest vasarolsz, azonnal jelez a dolgozonak aki odamegy pofavizitet tartani. 2-3 hasznalat utan sokkal gyorsabb mint egy penztarossal szenvedni. Oda csak azok mennek akik nagybevasarlast tartanak nagy kocsival.

_John_Doe_ 2010.01.09. 11:58:22

@tom sailor:
Akartak már cigányok meglincselni, de loptak már tőlem magyarok sok milliót.

Nekem hazánk nem cigány lakóiról csak kicsit jobb a véleményem lopás tekintetében, mint a cigányokról. Csak a magyarok jellemzően nem a boltból, kertből, hanem a munkahelyről lopnak.

stüszi 2010.01.09. 12:07:23

@zsákzoli: Nem a romákra gondolok, hanem azokra akik lenyúlják . Ha van köztük olimpiai bajnok akkor rájuk. Gondolom sok van . Amúgy olimpiai járadék nélkül is összejön a két kiló a nem bajnokoknak.@kovi1970: Én nem írtam . megneveztem egy problémát, te pedig szétkented politikusokra, romákra , nem romákra. Meghatároztad a lopás társadalmi és egyénre kiterjedő fogalmát , indíttatását. Tehát szétkented a társadalomra. ez a nem vicces.

Metz 2010.01.09. 12:09:34

Leuvenben az önkiszolgáló pénztár a Delhaize -ben nagyon jól müködik. Nem hinném hogy a Belgák sokkal rendesebbek lennének mint a Magyarok, szerintem nem kéne félni otthon ettől a dologtól és itt nagyon felgyorsítja a dolgokat. Mondjuk itt 3 lehetőséged van a fizetésre , normál pénztár, quick scan, és az önkiszolgáló. ez a 3 igy tökéletes összhangban van.

loldongs (törölt) 2010.01.09. 12:13:41

Írországban az automata pénztáron kívül van kéziszkennelős móka is a SuperQuinnben. Amúgy meg a kasszák környéke úgy be van kamerázva, hogy bennem fel se merülne hogy lopjak.

piszkosfred 2010.01.09. 12:14:24

New Yorkban fizettem így. ELső alkalommal tényleg elég lassú volt, mert töketlenkedtem egy sort, de a bolti alkalmazott azonnal segített. Utána viszont már lényegesen gyorsabb volt a dolog. Szerintem ha csak pár tételt veszel akkor megéri az önkiszolgáló gépet használni, nagyobb mennyiség esetén macerás tud lenni.

szubjektiv 2010.01.09. 12:15:53

@HeMK: Ez nagyon tetszik:))))Az meg pláne, hogy Bakony, az a szívszerelmem.

Netuddki. 2010.01.09. 12:33:39

@stüszi: Idefigy! Ha a skandináv-országok állampolgárait szidod, akkor itt szerintem 99%-ban mindenki tudja, hogy cigányozol.
Szerintem a legtöbben tudják azt is, hogy a probléma sajnos fennáll. De erről elsősorban nem az említett nemzetiség tagjai tehetnek. Ők ugyanúgy magyar állampolgárok akiknek ha itt szar a helyzet akkor az övüké 10xszarabb. Ezzel nem akarok védeni senkit, hanem arra akarok rávilágítani hol is kéne kezdeni a probléma megoldását.

Cheradenine Zakalwe (törölt) 2010.01.09. 16:25:02

@kovi1970: Aki lop, az c-nak szocializálódótt, akármilyen származású.

Cheradenine Zakalwe (törölt) 2010.01.09. 16:32:03

@kovi1970: A francokat nem tehetnek róla. Egy társadalomban normális esetben elvárás, hogy az emberek ne viselkedjenek úgy, mint egy ösztönlény, és vállalják a felelősséget a tetteikért. Ez elvárható, akármilyen szar helyzetben vannak.

dszabo 2010.01.21. 08:43:10

@agyvihar: Senkit nem akarok megbántani, de úgy gondolom, hogy nagyon rosszul látjátok a helyzetet. Ebben a szakmában dolgozom (várhatóan az idei évben fogunk telepíteni automata kasszát Magyarországon), így ezeken a problémákon már rég túljutottunk.

RFID: ntényleg nagyon jó lenne, csak egy gond van, hogy még sokkal drágább, mint a vonalkód. Ez majd a jövő megoldása. Amúgy már gyártó cégeknél működik raktárakban, de kiskerben még várat magára.

Automata kassza - lopások: ez a legnagyobb tévhit, mivel a lopások nagy részét nem a vásárlók okozzák, hanem maguk a pénztárosok!!! Ez sajnos statisztika. Másik dolog: aki lopni akar, az nem a kasszazónában lop, hanem már a boltban eldugja, tehát tök mindegy, hog milyen kasszánál fizet. 4 db automata kasszára jut egy ellenőr és kamerarendszer, így ez is gátolja a lopásokat. Annak az egy ellenőrnek nincs más dolga, mint figyelni.

Annak idején, amikor bevezettük az elektronikus polccímkét, ugyanez volt a helyzet, mindenki rettegett, hogy majd mennyi kijelzőt ellopnak. Ez kb. nulla közeli.

Én Szlovéniában próbáltam ki az automata kasszát, ahol már több mint 100 darabot telepítettek, és rohadt jó! Az üzletvezető elmondta, hogy az idősebbek nagyobb arányban használják,mivel ők nem bíznak a pénztárosokban. Annyira egyszerű, hogy még az agyament emberek is tudják kezelni...

Levéltetű 2010.01.21. 09:56:24

@dszabo: Ez állat. Hol lesznek az első automata pénztárak?

lüke 2010.03.01. 21:10:51

nem nyugaton
északon.......
az összes bit Tescoban van ilyen

www.Komarom.org 2010.11.16. 07:31:55

Ami az önkiszolgáló pénztáraknál történő lopást illeti: Nem olyan bonyolult dolog ám összeadni a vásárolt és blokkolt áru tömegét és összehasonlítani azt a teli szatyor tömegével... Láss csodát, már ki is derül, hogy a 3 üdítő helyett csak egyet blokkoltál..

Káposztakukac 2010.12.21. 01:46:59

azért az sem csoda, h dunakeszin tesztelik. van ennek jövője: dunakeszi, budaörs, óbuda, telki, stb. és környékén...

Tibike15 2010.12.21. 09:03:03

Ez nagyon meredek lenne, ha bevezetnék. A trükközők azonnal megtalálnák a lehetőségeket, mondjuk címke átragasztás meg hasonlók. Egy pénztárosnak van esélye az ilyeneket észrevenni, de egy önkiszolgálóban.
Hamar visszacsinálják ezt.

nicsakegy 2010.12.21. 16:20:56

Szerintem is az RFID lesz a tuti megoldás, ott nem kell szkennelni. A zőccséget' meg teszed a mérlegre, nyomod a gombot, ennyi.

off: orbiék most nyúlnak le 3000 milliárdot. Ezt nem mostanában hozzák be a romák.. Bár sokan azt tartják orbiban van egy vonóval, szóval ki tudja. Na megyek menekülni a médiarendőrség elől, pá.

lazacos krémes · http://zoxigenblog.blog.hu/ 2010.12.21. 23:16:30

@Mosdószivacs: Már látom is magam előtt a kisebbségi ombuccmanust és a többi jogvédőt hőbörögni, hogy miért mindig a cigányokra esik a 6., 8., 10. alkalom.

@Wuff: Feltalálták már a bevásárlólistát, a fejszámolást (legalább 100-ra kerekítve), vagy ha már ez is nehézséget okoz, a zsebszámológépet. Aki sokadik negatív élmény után se képes ilyen minimális elővigyázatosságra, az életképtelen, így Darwin szerint meg kell halnia.

@kovi1970: A magyar ember nem a magas adók miatt nem akar adót fizetni. Az adócsalásra mint nemzeti sportra tekint, melynek gyökerei valahol a '45-'89 közti időszakra tehetők. A minimálbérre bejelentett "adóoptimalizálás" elleni egyetlen ösztönző rendszert (magánnyugdíjpénztár) nemrég sikerült megszüntetni.

@sagia77: Csak nem a nyugdíjvédelmi nagyasszonyunkra gondoltál? (Budaörsi Tesco) :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.05.13. 13:51:15

Ha nem olvasol le mindent, akkor becsipog a kapu a lopott árura (bár nem tudom, hogy hatástalanítja a gép a fizetett áru csipogóját), ha mégse, akkor a pénztárnál vagy a kijáratnál is kivihetnéd észrevétlenül, ráadásul egy esetleges szúrópróba ellenőrzésnél is lebukhatsz, ha nem szerepel minden a blokkon. Tehát semmivel se jelent nagyobb rizikót, mint a sima pénztár. Max. az 5-10 forintos szatyorból lehet lopni, mert azon nincs csipogó.

Rézszakáll 2011.06.26. 13:06:21

És a karalábéra tesznek érzékelőt??
Mert, hát a karalábé, és a zsömle, stb. könnyen pakolható csipogás nélkül is. (ezeket darabra veszed)
A szatyrot nem lehet lopni, mert számolja a tépéseket,
és szól hogy valami nincs rendben.

U.i: Most nyílt meg Isaszegen az új Tecsó, és ott is volt ilyen.
süti beállítások módosítása