HTML

hiper

A hipermarketek és a kereskedelem csodálatos világa. Nézzünk a dolgok mélyére! Hogyan működik a hiper? Ha van ötleted, témád, vagy posztot szeretnél írni a témával kapcsolatban, akkor küldj e-mailt a következő címre: droli99@gmail.com

Utolsó kommentek

  • Szabina Petroczki: Üdvözlöm! Azt szeretném kérdezni hogy mit tegyek a következő dologban?Ma vásároltam egy játékautót... (2018.05.10. 15:34) Ha nem jó az ajándék...
  • bogarász: Kedves Droli! Kicsit kései a hozzászólásom, de ma pont így jártam. csak más termékkel. Már a tábl... (2012.02.11. 15:36) Sajt, Penny Market, botrány
  • Attila__: A www.gyerunkvasarolni.hu weboldalon gyerekjáték végiglapozni a legfrissebb akciós újságokat és ka... (2011.12.15. 21:03) Akciós újságban csak magyarul!
  • flippant: Árufeltöltőnek hol lehet jelentkezni? Milyen végzettség kell hozzá? Könnyű árufeltöltőként elhelye... (2011.12.12. 17:50) Dolgozzunk hiperben! Az árufeltöltő feladatai
  • Rézszakáll: És a karalábéra tesznek érzékelőt?? Mert, hát a karalábé, és a zsömle, stb. könnyen pakolható csip... (2011.06.26. 13:06) Önkiszolgáló pénztár
  • Utolsó 20

Hogyan működik a pénztár? 1. rész

2009.02.14. 13:04 Droli

Jajj, ne menjünk a hiperbe! Annyit kell várni a pénztárnál! - bizony, ez gyakori érv, s a hiperek is nagyon jól tudják, hogy a pénztárnál való várakozás idejét csökkenteni kell. De hogyan lehet elérni ezt?

A pénztár tervezésénél mindig felhasználják az aznapi forgalmi tervet, melyet az igazgatóság ad meg az elmúlt évi adatok, s az idei várható szezonális hatások alapján. Itt persze vannak nehézségek: pl. ma Valentin van, de szombatra esik, tavaly pedig csütörtökre esett, szóval idén nem lehet a tavalyi Valentin forgalmával tervezni, helyesebb a tavaly februári 2. szombatot nézni. s némileg ráhagyni a Valentin miatt. Ha ez megvan, akkor a pénztármenedzserek - szintén az elmúlt évi adatok alapján - ezt lebontják negyedórákra, azaz melyik negyedórában mekkora forgalom volt. Ekkor kapnak egy oszlopdiagrammot, melynek X tengelyén az időpontok vannak, Y tengelyén a forgalom, tehát meg lehet állapítani, hogy pl. 10.15-10.30 között kb. 340 ezer Ft forgalom várható. Ehhez már csak azt kell tudni, hogy egy pénztáros egy negyedóra alatt kb. mekkora forgalmat képes leszkennelni, s egyszerű logikával megkapjuk, hogy adott időszakban mennyi pénztárosnak kell a kasszában tartózkodnia. Egyszerű matek :-)

Igen ám, de a törpök élete nemcsak játék és mese! A hipereké meg pláne nem! Mert az egy nagyszerű dolog, hogy van egy elméleti forgalmi diagrammunk, azonban az élet produkál érdekes dolgokat, például mi van, ha egy gyengébb órára beözönlik egy busznyi turista? Nos, ezért tart a pénztár lent menedzseri ügyeletet, akik figyelik a pénztárnál várakozókat és az áruházban tartózkodó vásárlók (illetve inkább vásárlókocsik) számát. Amikor azt látod, hogy egy főnökszerű valaki megy a főfolyosón, s nézeget jobbra balra, s mintha mozogna a szája, nos, ő nem őrült (talán...), valószínűleg ő az ügyeletes pénztármenedzser, aki azt számolja, hány bevásárlókocsi van az áruházban. Azt szokták mondani, hogy az a jó, ha minden 10 bevásárlókocsira jut egy nyitott pénztár; ha ennél kevesebb, akkor feleslegesen ülnek benn a kasszások (ilyenkor kell kiadni a szüneteket), ha több, akkor meg segítséget kell hívni: pl. osztályos dolgozók, vezetők, nyomás a kasszába! 

Másik fontos dolog, hogy hová kell ültetni a kasszásokat? Egy hiper kasszasora rettenetesen hosszú, s a vásárló nem szeret egyik végéről a másikra átgyalogolni, mert csak ott van nyitott kassza: ezért az első kasszást a kasszasor egyik végére ültetik, a másodikat a másik végére, a harmadikat középre, s így tovább, persze beleszámolva, hogy alighanem a kasszasor élelmiszer felőli végén mindig többen akarnak fizetni.

A következő részben konkrétan a kasszások életével ismerkedhetünk meg, ami nem kevésbé izgalmas, mint egy árufeltöltő élete.

 

 

3 komment

Címkék: forgalom vásárló hiper kassza

A bejegyzés trackback címe:

https://hiper.blog.hu/api/trackback/id/tr48942592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.18. 07:49:56

Én ha ilyen helyre megyek, mindig a műszaki osztálynál állok be a sorba, pont azért, mert ott vannak kevesebben (egyébként is vissza kell menni az áruház elejére, hiszen ott az autó és ott jöttem be, most tökmindegy hogy ezt fizetés előtt, vagy után teszem...)

Különben mit sem ér az okos menedzsment és a megtervezett kasszamenetrend, ha száz termékből tíznek szar a vonalkódja, és az előttem levő vásárló pont ebből a tíz termékből vett hatot :)

cockney 2009.02.21. 05:54:06

szerintem a szupermarketek rosszabbak ahol délután 2kor egy kasszás van a 4 kasszára, és ő intézi az üvegvisszaváltást, rossz kód miatt rohangálást etc is... nem beszélve arról, hogy ilyen helyeken eddig szinte csak elfogadhatatlan modorú pénztárosokkal találkoztam. olyanokkal amiért nálunk a gonosz hiperben a kasszás már húzhatná a kabátját...

vannak néha érthetetlen fellángolások, amikor anno felvételizni voltam, akkor is kedd délelött annyian lettek hirtelen, hogy kiolvastam a nemzeti sportot a kasszánál mire sorra kerültem. kicsit meg is ijedtem, hogy itt mindig ez van?:D

cockney 2009.02.21. 05:57:06

amúgy támogatnám valamiféle gyorskassza bevezetését. ahová 10 termék alatt lehetne mondjuk beállni. főleg a városi hipereknél, ahová nemcsak utánfutós nagybevásárlásra járnak az emberek.
süti beállítások módosítása