HTML

hiper

A hipermarketek és a kereskedelem csodálatos világa. Nézzünk a dolgok mélyére! Hogyan működik a hiper? Ha van ötleted, témád, vagy posztot szeretnél írni a témával kapcsolatban, akkor küldj e-mailt a következő címre: droli99@gmail.com

Utolsó kommentek

  • Szabina Petroczki: Üdvözlöm! Azt szeretném kérdezni hogy mit tegyek a következő dologban?Ma vásároltam egy játékautót... (2018.05.10. 15:34) Ha nem jó az ajándék...
  • bogarász: Kedves Droli! Kicsit kései a hozzászólásom, de ma pont így jártam. csak más termékkel. Már a tábl... (2012.02.11. 15:36) Sajt, Penny Market, botrány
  • Attila__: A www.gyerunkvasarolni.hu weboldalon gyerekjáték végiglapozni a legfrissebb akciós újságokat és ka... (2011.12.15. 21:03) Akciós újságban csak magyarul!
  • flippant: Árufeltöltőnek hol lehet jelentkezni? Milyen végzettség kell hozzá? Könnyű árufeltöltőként elhelye... (2011.12.12. 17:50) Dolgozzunk hiperben! Az árufeltöltő feladatai
  • Rézszakáll: És a karalábéra tesznek érzékelőt?? Mert, hát a karalábé, és a zsömle, stb. könnyen pakolható csip... (2011.06.26. 13:06) Önkiszolgáló pénztár
  • Utolsó 20

A hiperek becsapják az embereket!

2010.05.06. 12:51 Droli

Gyakori vád a hiperek ellen, hogy szándékosan írnak alacsonyabb árat a címkékre, hogy a vásárló megvegye a terméket. Aztán persze a kasszánál többet fizet, de hát nem mindenki veszi észre, és a “sok kis 100 Ft bizony nagy pénzzé gyűlik össze a végén!”

Lássuk ezt a gyakorlatban, egy szándékosan eltúlzott példával: van egy hiperünk, ahol napi 10000 ember vásárol, és az átlagvásárlás kb. 3000 Ft. (Ez 30.000.000 Ft-os napi forgalmat feltételez.) Szóval van egy termék, mely 300-ért van kiírva, de 400-ért megy át a kasszán, és sikerül ezzel megtéveszteni 500 vásárlót. (Gyakorlatban kb. a harmadik észreveszi a turpisságot; ez amúgy egy nagyon-nagyon jó termék lehet, mivel napi 200.000 Ft-os forgalmat produkál, tehát vagy polc- illetve sorvéges, vagy 20/80-as, azaz benne van azon termékek 20%-ban, ami forgalom 80%-át adja.) Szóval megtévesztettek 500 vásárlót, 100 forinttal, tehát sikerült a hipernek 50000 Ft-ot nyerni pluszban. Ezt most vessétek össze a 30.000.000 Ft-os forgalommal... 0,16%. A büntetési tételeket meg tessék megtekinteni az előző posztban (plusz lehetséges Tékozló Homár poszt, plusz a rossz élményeket a vásárló elmeséli másnak is...) Megéri?

Hogy ez valójában hogyan működik? Egyrészt az áruházaknak van címkézettségi politikájuk, mely meghatározza, mennyi hibás ár lehet kint a polcokon: egy sem. De mivel ez a gyakorlatban nem működik, ezért olyan 99%-os címkézettség felett kell produkálni. Ez azt jelenti, hogy 100-ból maximum egy címke lehet hibás, hiányzó, olvashatatlan, stb. Ezt az 1%-os hibahatárt az élet bármely területén nehéz tartani, ezt szerintem bárki megerősíti; a hiperekben ez elvárás, és nem teljesítés esetén szankcionálnak! Másrészt egy gyakorlati példa: nálunk a valódi visszatérítések összege, azaz amikor a vevőnek volt igaza, nem érte el a napi 30.000 Ft-ot, kivételes napokon az 50.000-et (napi átlagforgalmunk kb. 60-70 millió Ft lehetett). Ezt is lehet százalékolni.

Tehát mi a sztori legfőbb tanulsága? Ne dőljünk be a “városi legendáknak”! Az áreltérések többsége abból adódik, hogy a termék rossz helyen van, és az előtte lévő címke egy másik termék árát mutatja. Persze, ez lehet a hiper hibája is - ha össze-vissza töltik az árufeltöltők a terméket-, de leggyakrabban az fordul elő, hogy a vásárló menet közben rájön, hogy ő ezt a terméket nem akarja megvenni, és kirakja a kosarából - máshol. Tegye fel a kezét, aki még nem csinált ilyet! :-) Pár jó tanács az ilyen csapdahelyzetek elkerülésére:
- Mindig egyeztessük a címkét és az árut! Ha egyezik a vonalkód, akkor biztos, hogy a címke ahhoz az áruhoz tartozik (de ez nem 100%-os módszer, mivel lehet, hogy eltérő a vonalkód, de attól ugyanarról a termékről van szó!)
- Ha van az áruházban árleolvasó, ne szégyeljük használni, különösen a “kétséges” termékek esetén (ha például valami gyanúsan olcsó)!
- Ha nincs árleolvasó, és más egyéb módon sem tudtunk meggyőződni egy “gyanús” termék áráról, még mindig van egy lehetőségünk: a pénztár! Mielőtt a pénztáros elkezdi szkennelni a termékeket, jelezzük neki, hogy van itt egy termék, mely árában nem vagyunk biztosak, ellenőrizze már le, mennyit ad rá a gép! Így elkerülhetjük a kellemetlenségeket. Hangsúlyozom, ezt csak a “gyanús” termékek esetében alkalmazzuk, ne fárasszuk feleslegesen az ott dolgozót - és különösen a mögöttünk várakozókat!
- Ezt gondolom, felesleges mondani, de a blokkot mindig nézzük meg!
- Ha megtörtént a baj, érdemes először visszamenni a “tetthelyre” (ahonnan az árut elvettük), és megnézni, nem mi emlékszünk-e rossz árra, esetleg nem más termékre vonatkozott-e az az ár. Amennyiben igazunk van, menjünk a vevőszolgálatra, és jelezzük a problémánkat. Fontos, hogy a hibás címkét-dekorációt ne vigyük magunkkal, hagyjuk ott, lehetőleg valamelyik rokonunkkal együtt. (Neki az a feladata, hogy “vigyázza” a címkét, nehogy egy árufeltöltő -értesülve a problémáról - leszedje,mielőtt a vevőszolgálat meggyőződne igazunkról. Sajnos ez előfordulhat!) Amennyiben igazunk lesz, szó nélkül visszafizetik a különbözetet.
- Amennyiben mi “néztük be” az árat, akkor sincs minden veszve - menjünk a vevőszolgálatra, hivatkozzunk téves vásárlásra, el is mesélhetjük, hogy mi történt -, és a vevőszolgálat vissza fogja vásárolni a terméket (feltéve, ha semmiképpen nem szeretnénk megtartani). Ezzel azonban óvatosan, mert pl. friss termékeknél fontos a vásárlás időpontja. Közvetlenül a kassza után vissza fogják vásárolni, viszont másnap ne is próbákozzunk a zsömlével, hogy “benéztem az árát, de csak most vettem észre” - ebben az esetben a visszavásárlást a vevőszolgálat megtagadhatja!

Ha a fentieket betartjuk, sok kényelmetlenséget és bosszankodást megspórolhatunk.

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hiper.blog.hu/api/trackback/id/tr481978843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tenoce · http://www.deezer.com 2010.05.06. 16:17:46

"nem-e mi emlékszünk rossz árra, esetleg nem-e más termékre vonatkozott az az ár."

Kerlek javitsd erre:

"nem mi emlékszünk-e rossz árra, esetleg nem más termékre vonatkozott-e az az ár."

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.05.06. 16:23:38

"0,16%. A büntetési tételeket meg tessék megtekinteni az előző posztban (plusz lehetséges Tékozló Homár poszt, plusz a rossz élményeket a vásárló elmeséli másnak is...) Megéri?"
meg, ne legyünk demagógok. ha egy áruházi pénztáros havi bérét összekaszáljuk csalással, simán megéri

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2010.05.06. 16:28:26

köszönjük a hasznos infókat!

Strici · http://birkanep.blog.hu 2010.05.06. 16:28:40

A törvény másképp szól. A törvény szerint az a helyes ár, ami a polcon szerepel. Nem vonalkód, hanem a kiírás szerint. Nekem nem kell tudnom vonalkódul. A minap jártam így, 10 Ft volt a különbség. Beírtam a Vásárlók könyvébe. A levél sokkal többe fog kerülni az Auchannak.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.06. 16:28:50

@Songoman: javítottam, jogos!

@Mantlesorrow: egyes nagyobb hiperáruházak forgalma valahol havi 2,5 milliárd magasságában mozog. Elenyésző tétel egy pénztáros bére.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2010.05.06. 16:30:23

Ja. És a törvény szerint NEM utólag kell visszaadni a zsetont. Ha a pénztárnál észreveszem, hogy már megint becsaptak, kötelesek azt ott javítani. Mert lehet ám, hogy nálam nincs pénz a különbözetre.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2010.05.06. 16:31:08

Volt úgy, hogy az erről szóló vita miatt két órán keresztül állt a pénztár.

misc · http://misc.blog.hu 2010.05.06. 16:31:37

én aszittem, hogy a hipereket a [random gonosz népcsoport] szabadította a világra, azért, hogy nyomorgassák a szegény magyarokat. Ne fess róluk ennyire emberi képet..

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.06. 16:35:25

@Strici: Így van, a helyes ár az, ami a polcon szerepel kiírás szerint. A vonalkód csak egy segítség. Ha valóban az van kiírva, hogy "Ariel mosópor 6 kg 200 Ft", akkor az Ariel mosópor 6 kg-os kiszerelése 200 Ft-ba kerül. De az Ariel mosópor 6,5 kg-ja már nem, és a Tomi mosópor 6 kg-ja nem 200 Ft. Erre kell nagyon figyelni.

Nem kaptad vissza a 10 Ft-os különbözetet, vagy nem találták jogosnak a panaszod? :-) Az Auchannak amúgy biztos, többe kerül, mert egy levélküldés drágább, mint tíz Ft :-)

Murderface 2010.05.06. 16:39:25

Én mindig a fogyasztóvédelmi törvény 14§ (5) és (7) alapján kezdek el üvölteni, ha észreveszek ilyet:
14§(5):
"A termék eladási áraként és egységáraként, illetve a szolgáltatás díjaként a fogyasztó által ténylegesen fizetendő, az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is tartalmazó árat kell feltüntetni."
14§(7):
"Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására."

Innentől nyert ügyem van :)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.06. 16:40:55

@Strici:" És a törvény szerint NEM utólag kell visszaadni a zsetont. Ha a pénztárnál észreveszem, hogy már megint becsaptak, kötelesek azt ott javítani. Mert lehet ám, hogy nálam nincs pénz a különbözetre."

Sok helyen technikailag nincs rá mód (nem lehet a kasszában átírni az árat, mert akkor fennállna a lehetőség, hogy boldog-boldogtalan átírná; ezért adják vissza a vevőszolgálaton, ahol dokumentálják ezeket az eseteket), valamint eléggé feltartaná a sort, ha minden ilyen eset miatt rohangálnia kellene a pénztárosnak, hogy valóban az van-e kiírva, vagy sem. Ez a vevőszolgálat dolga, ezért kell ott intézni. Ha nincs nálad elég pénz, akkor jön a sztornózás, és ha igazad van, akkor az ügyeletes vezető megoldja, hogyan adja oda neked a kiírt áron a terméket.

Perillustris 2010.05.06. 16:44:31

@Droli: Budaörsi hiperek 100-250 millió/nap.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.06. 16:50:02

@Perillustris: tudom :-) mondjuk a 100 millió egy szombat, a 250 millió meg egy decemberi "rohamnap", de vannak azért 50 milliós napok is, pláne gyengébb hónapokban. Tegyük hozzá, az a környék egy őrület; egy vidéki áruház ennek töredékét csinálja :-)

megrettent 2010.05.06. 16:50:27

A hibás árból származó extra bevételt ne a napi forgalommal, hanem a forgalomból maradt nyereséggel hasonlítsd össze. Szerintem.

Dike 2010.05.06. 16:51:02

Azért ez a vonalódnézegetés elég tré. Nézegesse az árufeltöltő. Nekem meg legyen odaírva terméknév-márka-kiszerelés. Minimum. Karácsony előtt kb. fél órát vitatkoztam a Metróban a fagyasztók előtt, hogy az akciós szarvascomb az melyik , és miért nem annyi és egyébként is.
- Nézzem meg a vonalkódot, mert ők b@sznak kiírni a gyártót, minden más paraméter ugyanaz
- B@sznak elkülöníteni az akciós és a nem akciós termékeket, így még azt se veszed észre, hogy az egyik elfogyott
- A 200-as betűmérettel kiírt ár az "tájékoztató jellegű", a 12-essel kiírt, az a valódi.

Berágtam és otthagytam őket a francba.

aaabbbccc 2010.05.06. 17:00:23

persze, és a reklámújságba is véletlenül írják, hogy 1000 Ft-ról árazták le 899-re azt ami egyébként 900 Ft szokott lenni
és véletlenül írják rá a narancsra, hogy magyar termék
és véletlenül nem magyar a tej
és véletlenül csinálják a helyben sütött sajtos kiflit a lejárt sajtból
és véletlenül szednek polcpénzt a beszállítóktól
és véletlenül adják 20 Ft-ért a dinnyét
és véletlenül pont elfogyott az akciós X az akció első napjától az utolsóig

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.06. 17:00:33

@megrettent: Gondoltam rá, hogy azzal hasonlítom össze, de az a fogalom, hogy "nyereség" nehezen értelmezhető. Mert az árrés nem egyenlő a nyereséggel, hiszen ott vannak például az általános költségek (mínuszban), de pluszban még ott van a cégektől beszedett marketing, és még pár tétel... mindenesetre ha pusztán az árréshez akarod viszonyítani, akkor szorozd a százalékokat úgy tízzel. Úgy is elenyésző.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.06. 17:03:32

@aaabbbccc: ...és jól megbüntetik őket ezért.

Belinkelem a posztban is hivatkozott cikket a Tesco büntetéséről; nekik a fenti hibákból három nyolcmillió forintba került.

hiper.blog.hu/2010/04/15/8_milliora_buntettek_a_tescot

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.05.06. 17:03:47

Nah, egy dolgot azért ne feledjünk és nem esett szó róla, ez pedig az emberi tényező.

Én 3 évig dolgoztam MATCH-ban, az hogy milyen poszton most lényegtelen, de néha én is áraztam kint és amikor vasárnap este 9-kor van egy fél órád, hogy egy akcióváltásnál levakarj minden árcimkét és kitegyél helyette újakat (drágábbakat), az néha felér egy Guniness gyakorlattal, mivel csak Te vagy rá, senki nem segít, alapjáraton van a létszám, stb. Ilyen esetben nem a hiper akar átvágni, egyszerűen az van, hogy valaki elbaszta a munkáját.

Az, hogy szólnak és nem javítják ki, már egy olyan probléma amit eszkalálni kell, ez tény.

A cetlizés meg nagyon szopó meló, kínlódás, hosszadalmas és borzalmasan unalmas. Volt egy MATCH üzlet, amit amikor elfoglaltam 53 dolgozó vitte, 1,5 év után amikor átmentem egy másikba, már csak 17-en voltunk. Egy boltot így nem lehet vinni, plussz embert nem vettek fel, mert minek, hisz ennyivel is még működőképes, és igen, ilyen esetben az árcetlizés már low priority, de nagyon.

Dike 2010.05.06. 17:05:42

@Droli: És hogy visszatérjünk a számításaidhoz, mi neki az a 8millió forint? 2 napi nyereség?

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.06. 17:16:10

@Dike: 8 millió forint, plusz a kiesett forgalom, árrés (feleslegesen foglalták a termékek a helyet az újságban), plusz a vásárlói anyázások, plusz a negatív PR (elég sok helyen megírták) - együttesen jóval több, mint kétnapi nyereség. A magyar Tesco éves nyeresége amúgy olyan 10 milliárd forint körül szokott alakulni, ha nincs válság, ahhoz képest valóban elenyésző. DE ez a 8 milliós határozat is csak egy a sok közül.

tejbetök 2010.05.06. 17:17:04

Droli!

Magyarázd meg nekem légyszíves, hogy akkor miért van az, hogy 10 vásárlásból egyszer minimum (de inkább kétszer)a vevőszolgálatnál kötök ki, hogy ismét át akartak baszni, kérném vissza ami nekem jár? (lehet, túl figyelmes vagyok)

Azt is megmagyarázhatnád, hogy téves ár miért mindig az én káromra fordul elő? Még csak ks közértben jártam úgy, hogy kevesebbet akartak kérni, hiperben mindig az én káromra történik a tévedés.

Szóval a Te százalékos meghatározásod szerintem nem fedi a valóságot.

De mivel úgy tűnik hiperes vagy, azt is elárulhatod, hogy a biztonsági őrök miért csak a vásárlókat vegzálják? Tudom darabszámra a vásárlói eltulajdonítás a magasabb, de ha az eltulajdonított értéket nézzük, akkor annak 70%-a a dolgozók, árufeltöltők, stb. miatt van, és CSAK 30 % a tisztán vásárlói lopás.

gwendeee 2010.05.06. 17:21:17

@Tomi from Space: Aham, a cetlizés low priority, mert szopó? Mikor én kezdtem a szakmát, tollal kellett felírni az árakat... ESETLEG árazócímkére, de árazópisztoly a kanyarba sem volt, nemhogy előre nyomott cetli... Még olyan főnököm is volt, aki a vaníliás cukrot beáraztatta tasakonként, mert ha arrébbcsúszik a doboz a sütőpor ára fölé, már becsaptuk az embereket... Low priority.. Ja. Arról nem beszélve, hogy mostanában egy A..I-t délelőtt hárman, délután négyen vittünk. De nem az üzletlánc a köcsög, hanem mi.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.06. 17:24:35

@Tomi from Space: Az "emberi tényezőt" azért hagytam ki, mert jogosan mondhatja a vásárló, hogy "őt ez nem érdekli, oldja meg az áruház, vegyen fel több embert", stb. Sokszor tényleg képtelenség nyitásig kirakni-kicserélni minden címkét a többi feladat mellett. Viszont tegyük hozzá, hogy itt sem szándékos lenyúlási kísérletről van szó.

A vásárlónak természetesen igaza van ezekben az esetekben. Egy külföldi Tescoban figyeltem meg a következőt: amennyiben a kiírt ár nem egyezett a fizetett árral, akkor a terméket ingyen odaadták neked (technikailag: a vevőszolgálaton a kivizsgálás után visszafizették az árát, de a terméket is megtarthattad). Ez szerintem korrekt eljárás, és az amúgy dühös vásárló legalább jó hangulatban távozik a vevőszolgálatról :-)

Winston Smith 2010.05.06. 17:27:14

Úgy hallottam, hogy direkt félrecímkézés nem nagyon szokott lenni, inkább csak tévedésből marad néha kint egy-egy hibás ár. (Megjegyzem, ilyenkor szó nélkül fizet az ügyfélszolgálat, és általában azonnal hívja is az osztályt, hogy javítsák az árat.)

Ugyanakkor olyan nem keveset láttam, hogy elfogyott az akciós áru, és helyette egy drágábbat töltöttek fel ugyanarra a helyre. Ha nem figyelsz, hogy nem a nagy betűkkel hirdetett akciós árut veszed le a polcról, akkor már csak otthon vagy a pénztárnál lepődsz meg. Ja, és ilyenkor nem jár semmiféle pénzvisszafizetés, miért nem nézted meg jobban, mit veszel le a polcról.

Szerintem ezt viszont nem véletlenül csinálják...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.06. 17:32:29

@tejbetök: Passz, nem ismerem a konkrét eseteidet :-) És minden esetben igazad volt, mikor a vevőszolgálaton kötöttél ki?

A "vegzálásról": vegzálják ott az alkalmazottakat is, csak te azt nem látod :-) A lopásokról van statisztikám, és ez a következőképpen néz ki: "készlet 42%-át vásárlók lopják el, 35,2%-át alkalmazottak, 16,5 %-a adminisztrációs hibából következik be (rossz kód, rossz árazás, rossz leltár; nemzetközileg a lopásokkal egyenértékűnek tekintik ezeket is!), 6,3%-át pedig a szállító tulajdonítja el."

Bővebben erről: hiper.blog.hu/2009/01/15/lopni_megyunk_lopni_2

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.06. 17:42:36

@Winston Smith: "Ugyanakkor olyan nem keveset láttam, hogy elfogyott az akciós áru, és helyette egy drágábbat töltöttek fel ugyanarra a helyre. Ha nem figyelsz, hogy nem a nagy betűkkel hirdetett akciós árut veszed le a polcról, akkor már csak otthon vagy a pénztárnál lepődsz meg. Ja, és ilyenkor nem jár semmiféle pénzvisszafizetés, miért nem nézted meg jobban, mit veszel le a polcról."

Ez egy érdekes kérdés... Gondolom, arra gondolsz, hogy a dekoráción ki van írva, hogy "Ariel mosópor 5 kg 200 Ft" :-), de alatta már nagyban töltik a Tomi 7 kg-os mosóporát 3000 Ft-ért. A dekort persze nem veszik még le. Ennek általában olyan oka van, hogy az új dekoráció még nincs kész, az üresen álló táblát viszont szóvá teszi az összes főnök, aki éppen arra jár, és senki nem akar konfliktusokat... ezért az árufeltöltőnk inkább ott hagyja a rossz dekorációt; a főnök úgyis csak ritkán egyezteti az összeset, másrészt meg addig sem üres. Hozzáteszem, ez egy nagyon helytelen gyakorlat! Sok vásárló viszont tényleg úgy vásárol, hogy csak az árat nézi, és már veszi is le a terméket; nos, ők mindenképpen fogadják meg a posztbéli tanácsaimat, mert jobb a megelőzés :-)

Ilyen esetben a vevőszolgálat szó nélkül vissza fogja vásárolni a terméket, és szólnak az osztályosnak, hogy "ugyan, szedjétek már le, mert panaszkodnak miatta!"

kovácske 2010.05.06. 17:49:58

azt tudjuk, hogy a hiperekben és a közértekben az esetek egy kis részében, de elég gyakran ahhoz, hogy MINDENKINEK lehessen róla saját tapasztalata átverik és megkárosítják a vevőket a megtévesztő árakkal (eddig gondatlanság), illetve ezt legtöbbször tetézik azzal, hogy még lebukás esetén is a bolt/dolgozók vonakodnak a kiírt ár és a pénztárgépben szereplő ár különbözésére vonatkozó törvényi előírást követni (innentől beszélhetünk rosszhiszeműségről, erre már nem elég a kártérítés, hanem büntetőjogi szankció kéne).
-az a része a posztnak, ami cáfolja, hogy haszonszerzésből megérné a boltnak a csalás, még nem cáfolja azt, hogy valamilyen okból mégis egyöntetű tapasztalat, hogy megkárosítják a vevőt.
-a "tanácsok", amikkel elkerülhetik a vevők a megkárosítást, egyrészt közismertek, másrészt betarthatatlanok. harmadrészt szívjon a bolt, hogy nehogy megkárosítsa a vevőt és ne a vevő, hogy nehogy átverjék. a tanácsok tehát nem csak haszontalanok, hanem tükrözik éppen azt a (sünt érdemlő) hozzáállást, ami a rossz boltokat jellemzi.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.06. 18:01:01

@kovácske: Már miért lennének betarthatatlanok? Sajnos figyelni kell, nemcsak itt, az élet más területein is. Lásd az utakat: ott a KRESZ, ott a sebességkorlátozás az út mellett, mégis fel kell készülni arra, Józsi kétszázzal fog tépni a hatvanas táblánál :-) Amit fent leírtam, az a "defenzív vásárlási taktika" :-))))

A rosszhiszeműségről: ha az ott dolgozók nem követik a törvényt (ami nagyon nem helyes), be kell írni a Vásárlók könyvébe, melyet olvasnak a hatóságok is. A már sokszor emlegetett 8 milliós Tesco-s büntetésnél ezeket a beírásokat bizonyítékként csatolták, és az ítéletben olvasható az is, hogy a Tesco igencsak próbálta - igaz, utólag - kiengesztelni a beírókat :-)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.05.06. 18:12:52

Még így is ők a legolcsóbbak. Én nagyon örülök hogy a világ errefelé halad, hogy a hiperek ilyen jók. Nagyon szeretem ezt a világot. Ennél jobban csak az IMF hitelt szeretem.

analfabéta 2010.05.06. 18:19:25

Azért azt se felejtsük el, hogy a blogíró 50 ezer Ft-t emleget, viszont ez napi. Havi szinten ez másfél milla azaz mondjuk az összes péntáros bére ingyen. LOL.

halaloszto 2010.05.06. 18:21:50

a 30 millas forgalomhoz kepest keves az 50rugo, de a 6 millas arreshez kepest mar nem is annyira, a napi 1 millas nyereseghez meg mar 5%-ot tesz hozza!

a tobbi fogalmazaskeptelensegrol ne beszeljunk.

vajk

tejbetök 2010.05.06. 18:31:40

@Droli:

Minden esetben visszakaptam a pénzemet. (volt eset amikor a mobillal készített fényképpel kellett bizonyítanom, hogy más áron szereplő címke is volt kint a soron, mert furcsamód az eladó által történő ellenőrzés során eltűnt)
Ismerős a dolgozók golyóhúzásos, piros gombnyomásos véletlenszerű ellenőrzése.
A dolgozói lopásokhoz vegyük hozzá, amikor a dolgozó összejátszik a vásárlóval, plusz esetleg a biztonsági őr is. (szép nagy értékben volt ilyen az egyik csömöri francia tulajdonú üzletben/nem madaras tesco/)
Vegyük dolgozói lopásnak azt is, amikor utolsó kirakott darab műszaki cikk a haver vásárlásakol megkarcolódik, és az osztályos vezető saját hatáskörben árengedménnyel értékesíti. (láttam mert én mentem pakolni segíteni a vásárlónak)
Vegyük dolgozói lopásnak azt is, amikor a szállító összejátszik az átvevővel, s be sem kerül az üzletbe fizikailag az árucikk, csak papíron.
Nagyon szépen összejön az általam említett 70% a dolgozói részről.

tejbetök 2010.05.06. 18:32:45

@tejbetök: az eladó karcolta meg a hűtőt!!!!

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.06. 18:35:37

@analfabéta @halaloszto: : 50 ezer forint (havi 1,5 millió forint) egy kb. 2,5 milliárd havi forgalmat bonyolító hiper esetében. És az 50 ezer forint elég kiemelkedő nap, mint a posztban is jeleztem. (és ennek is vannak költségei: a vevő reklamál, ezért vevőszolgálatot kell fenntartani, stb.) Ez is sok, tény, de bőven hibahatáron belül van. Ha az állam csak ekkora hibahatárral herdálná el az adót, bőven elégedett lennék :-)

halaloszto 2010.05.06. 18:45:57

@Droli: maradjunk abban, hogy a szamaid total hasrautessel keszultek.

vajk

mlif 2010.05.06. 18:46:16

fura, h még valaki védi a hipereket.

haverom, egy multi műszaki cég hazai kirendeltségénél, a nemzetközi szervizosztályon dolgozik.
mondja, h rendszeresen akcióznak a hiperek olyan termékeket, amiket még nem is hoztak be az országba.
így is lehet vevőt "csalogatni".

Koljaf 2010.05.06. 18:51:39

Olvasgatva a posztokat nem egészen értem, hogy az a sok elégedetlen, magát becsapva érző vásárló miért megy mégis a hiperbe. Lehet vásárolni a kisközértben is. Egy személyes tapasztalat a budaörsi Auchanban. Vásárlás közben megláttam egy barkácsgép szettet, ami a cimke szerint igen kedvező árú volt. Betettem a kocsiba, a pénztárnál azután kiderült, hogy a gépben mintegy háromezer forinttal drágább az ár mint a cimkén. Vevőszolgálat, megnézték a gépben az árat, bizony a magasbb volt a számítógépben. Én mondtam, hogy a gépben lehet, de címkén nem ez van. A vevőszolgálatos ügyeletes eljött velem a polchoz, megmutattam a címkét, szó nélkül visszafizették a különbözetet.

Vegaaa 2010.05.06. 19:14:23

@tejbetök: "Azt is megmagyarázhatnád, hogy téves ár miért mindig az én káromra fordul elő? Még csak ks közértben jártam úgy, hogy kevesebbet akartak kérni, hiperben mindig az én káromra történik a tévedés."

ha többet fizetsz mint amennyit szánsz rá, akkor azt észreveszed. ha kevesebbet, akkor nem foglalkozol vele, esetleg tényleg észre sem veszed, hisz nincs ott az az összeg ami felhivná a figyelmed a problémára. furcsa lehet számodra hogy azt mondom hogy kevesebbet fizetsz, pedig arányaiban kb. ugyanakkora az esély a polccimkéhez képest az alacsonyabb árra, mint a drágábbra:
a legtöbb árcimkéböl adódó probléma akcióváltáskor (katalógus lejártakor/indulásakor) fordul elö. ennek az az oka hogy ilyenkor rengeteg terméknek áll át az ára. a cimkéket/plakátokat kicserélni még ráérös üzemmódban sem egyszerü 100%-osan végrehajtani (emberek vagyunk nem gépek. ha bövebben érdekel az ok, akkor kifejthetem).
amikor lejár egy katalógus, akkor az árak legtöbbször felfele változnak, ekkor a vásárló szophat. amikor indul egy katalógus, akkor az árak legtöbbször lefele változnak, ekkor a vásárló nyerhet.
nálam konkrétan volt olyan hogy katalógus indulásakor nem a polccimke cserélésével kellett bajlódnom, hanem egy szezonális kihelyezést kellett épitenem. az ok igen egyszerü: meglátod a sört a polcon 180ft-ért, de a kassza 149ft-ért viszi, akkor ki az a hülye aki szól? ha nem csak ezt a sört veszed, akkor nem fog szemet szúrni (vélhetöen ezért maradt meg benned a közértes sztori, mert oda csak kb 2-3 termékért mentél, tehát szemet szúrt). ha mégis levágod hogy micsoda idióták dolgoznak ebben az áruházban, akkor az élmény vajon meddig marad meg? 1-2 nap max. viszont ha átbasztak, akkor 1 évvel késöbb is képes vagy feljönni egy ilyen blogra és megirni a fájdalmad.
szóval egyrészt kétlem hogy te folyton csak rosszul jársz, másrészt az ember haragtartó viselkedéséböl adódóan a hiper NEMAKARJA átverni a vevöit, csak ez nehéz, mert bazinagy az az áruház és bazisok benne a tényezö. nem védeni akarom a multit csak értetni a helyzetet.

főtengelyköszörülőkisiparostanonc 2010.05.06. 19:51:56

@tejbetök: A lopás nem csak az árú eltulajdonítással valósúl meg, hanem azzal is , hogy megzabálják, megisszák, stb., és rongálják az árút. Így ebben az esetben több mint 30% a vásárlói lopások, rongálás aránya, akár 60-70%.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.05.06. 20:26:13

@Droli: Nem, nincs igazad, ha tényleges nyereséget nézzük, akkor már sokkal jelentősebb az eltérés, akár plusz 2-3 százalék is lehet, feltéve, hogy valóban egy relatíve ritka termékkel játszanak, ahogy te kalkuláltad. Az 500 vásárló a vélelmezett tízezernek csupán öt százaléka, márpedig ezeket a kis "véletleneket" nem egyszer kurrens termékeken is eljátsszák.
Megjegyzem, ekkora volumennél egy százalékos plusz marginért egy átlagos pénzügyi vezető kisebb falvakat is kiirt, ha szükséges, kezdve a számlafizetési rend saját hasznára hangolásával, és ilyen apróságokkal.

dr kíváncsivagyok 2010.05.06. 20:28:22

Mi ez ? szerecsenmosdatás ? Nem egyszer , nem is kétszer jártam úgy, hogy 100 ft - tal többet blokkoltak, nem először , hogy reklamálnom kellett , mert nem az akciós áron akarták számlázni az árut és többször, hogy az akciós áru "elfogyott" ( Volt olyan, hogy az akció első percében nem volt már, kérdésemre azt a választ kaptam :" tegnap még volt !!!2 - csakhogy akkor még nem volt akciós !!!!

tejbetök 2010.05.06. 20:30:46

Kellően ismerem a kereskedelmi üzletek trükjeit és a biztonsági részt is, és egy pár áruházi bizt vezetőt is. Mike (auchan) Dr. Csikós (tesco volt)

Vagyis tisztában vagyok a lopás módozataival hivatalból.

bbnet1 2010.05.06. 20:40:13

Tegnap voltam a Tescoban:

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/100506/63593736120100505_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/100506/63593736120100505_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/100506/60289556620100505_001__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/100506/60289556620100505_001__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

Nem értem, hogy az "árazóemberek" ennyire hülyék, ennyire hülyének nézik a vásárlókat, vagy ennyire szarnak a munkahelyük hírére ?

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.06. 21:43:45

Elnézést mindenkitől, el kellett mennem egy időre.

@halaloszto: "maradjunk abban, hogy a szamaid total hasrautessel keszultek."

Nem, volt szerencsém látni ezeket a belső statisztikákat, elég sokszor. De ha valakinek vannak más statisztikái, örömmel fogadom.

@mlif: "fura, h még valaki védi a hipereket."

Védi a fene, olvass csak vissza a blogon :-)

@Before: jó, de az áreltérés a termék árához képest kell viszonyítani, aminek viszont a forgalomhoz van köze. A nyereséghez azért (is) nehéz viszonyítani, mert az ellenkező előjelű áreltérésekről semmi statisztika nincs (ki az a hülye vásárló, aki visszamegy, hogy "de ez többért volt kiírva?").

Hidd el, nem szándékos az egész. Ha az lenne, már tobzódnának itt a volt hiperesek, hogy "nekem is megtiltotta a vezetőm a címke kicserélését". Sima emberi mulasztésok okozzák az egészet.

Perillustris 2010.05.06. 22:23:18

@Koljaf: "az a sok elégedetlen, magát becsapva érző vásárló miért megy mégis a hiperbe"

Sajnos a többség még nem látja át, hogy hosszútávon mekkora kárt okoz a jelenlegi kiskereskedelmi tendencia.

Koljaf 2010.05.07. 09:21:09

@Perillustris: A hozzászólásokból úgy tűnik, hogy a hiperek a néprontó gonoszok, kisboltok pedig az emberközpontú korrekt kereskedelem képviselői. Sajnos a gyakorlat tapasztalataim nem egészen ezet mutatják. Gyakran vásárolok (én vagyok a családi beszerző) hiperben és kisboltban is. A választékot most tegyük félre, de: sok esetben a kisboltos is a hiprben vásárol, főleg ha akciós termék van,amit azután a hiper árának legalább másfélszereséért ad, márészt gon nélkül odaadja a lejárt szavatosságú terméket, savanyú túrót, felvágattotat, mert nehogy már ezt a veszteséget neki kelljen elviselni. Sok esetben azt látom, hogy a kisboltok visszaélnek azzal, hopgy főleg az idős, környéken lakó vásárlók nem tudnak elmenni a nagyobb üzletekbe, és másfél kétszeres áron is megveszik azt a napi tiz deka felvágottat, egy pohár tejfölt,kefírt, stb. Visszatérve a hiperre, én inkább azt gondolom, hogy a hiper ereje és profitérdeke (ez nem szitokszó, minden vállalkozás erre törekszik) együtt a magyar (vezető és nem vezető)alkalmazottak magyaros kereskedelmi moráljával adja ki ezt a mindenki által szidott helyzetet.
Erre egy példa. Nem lakom messze a budaörsi Auchantól. Nyitás óta vásárolok ott rendszeresen. Az elején azokat cikkeket, főleg a gyorsabban romlókat (sajt, felvágott, stb.) a francia szokásoknak megfelelően a szavatossági idő lejárata előtt néhány nappal jelentősen leárazták. Kifejezetten jó áron lehetett kiváló francia sajtokat venni. Aztán ez a szép szokás eltünt, többségében hazamentek a francia főnökök, kiépült a magyar csapat. Most kezd csak újra visszatérni, elég limitált módon.

Perillustris 2010.05.07. 10:47:52

@Koljaf: Nyilván kiskereskedelmi-kisközért-téren is vannak elmaradásaink, ahogyan a kultúra minden szintjén.

De a hipermarketek rossz választ adtak, sőt, megjelenésük egyszerűen lehetetlenné tette a fejlődést (nyilván az elcseszett adórendszer is hibás).

Vegaaa 2010.05.07. 15:59:22

@Perillustris: én hiperben dolgozom, de sokat vásárolok a sarki kisboltban is. ennek tök egyszerü oka hogy közelebb van. a kiskereskedelem és a hiper nem ugyanazt a vásárlóközönséget célozza meg alapvetöen, de azért a két halmaznak van egy frankó metszete. bemegyek a hiperbe 20.000ft-ért telibaszni a bevásárlókocsit, leugrok a kisboltba 200ft-ért parizert venni. forditva elég ritkán szokott elöfordulni. ez még az átkosban is igy volt, szóval az erre irányulo hibáztatást nehezen értem meg. én még nem hallottam garázsboltláncról (a REÁL sem az), max egy-két maffiózóról.
slusszpoén hogy a sarki kisboltossal eléggé jóban vagyok és sokszor hozzánk jár a hiperbe beszerezni. elöfordult hogy a nálunk akciós 140ft-os tejfölt az ő hütöjében már 240ft-ért láttam kitéve (én szoktam neki mondani az infót). el is fogyott szépen mert egy márkás cuccról volt szó. nem csak a helyi beszállitókra támaszkodik, hanem önerőből is próbál ügyeskedni. talán ezért van talpon már lassan 5 éve, miközben ugyanennek helységnek régebben évente változott a tulaja.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2010.05.07. 20:32:08

Ha hiperben áreltérés van, a vevőszolgálatnál kevesebbszer kellett balhéznom, mint a kisboltokban. Már-már kézitusává fajuló vitákká tud fajulni, mikor a gyöpös agyú boltvezető nem bírja felfogni, hogy hibáztak.
Hiperben csak akkor hisztiztek hosszabban, mikor a 6-os ásványvizet vettem 59 Ft-ért, mert nem az volt kiírva, hogy 59 Ft/db. A víz meg ugye össze van fóliázva és gyűjtőkód van rajta. Nehezen, de belátták, hogy nem tüntették fel, hogy mi a db. (Nem azt írták, h 59/1,5 l, nem azt, hogy 59/üveg, stb.)
A másik, ami eszembe jutott hirtelen, mikor az egyet fizet kettőt vihet akció polccsíkja átlógott egy nem akciós termék alá és azt is kivertem belőlük az akció keretében :)

Amúgy én is főleg a drágulásokat veszem észre, bár egyszer-egyszer kiszúrok olcsósodást is. Vevőszolgálaton pedig megköszönték, hogy szóltam, de nem kérték a különbözetet.

Naughty 2010.05.10. 00:37:42

És az milyen már, hogy az 'Osanban' hatalmas plakáton kitéve (az akciós újságban is hirdetett) akciós áru ára, körbefutjuk a környező polcokat, de nem találjuk sehol. Megkérdezem az árufeltöltőt,hogy hol található a terméke amire az a válasz, hogy még nem érkezett meg...
No Comment...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.17. 19:20:17

@Naughty: ezt írd be a Vásárlók könyvébe! Jó esélyed van, hogy kiengesztelésül küldenek vásárlási utalványt :-)
süti beállítások módosítása